Gerdab.IR | گرداب

توهین مکرر اینستاگرام به ارزش‌های ایرانی-اسلامی؛

حذف تصاویر شهید نصرالله توسط اینستاگرام

حذف تصاویر شهید نصرالله توسط اینستاگرام
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۳

بسیاری از کاربران گزارش کردند که پست‌های تسلیت و همدردی آن‌ها توسط این شبکه اجتماعی حذف شده است.

به گزارش گرداب، پس از شهادت سید حسن نصرالله توسط رژیم صهیونیستی، اکنون اینستاگرام طبق روال معمول در حال حذف تصاویر ایشان از شبکه خود است.

بسیاری از کاربران گزارش کردند که پست‌های تسلیت و همدردی آن‌ها توسط این شبکه اجتماعی حذف شده است.

بار دیگر اینستاگرام با دهان‌کجی به ارزش‌های دینی و ملی ایرانیان، آن‌ها را مورد تحقیر و توهین قرار می‌دهد؛ اما متأسفانه برخی در کشور ما همچنان در پی این هستند که این سکوی دشمن را بدون هیچ‌گونه تغییر و بهبودی در عملکرد و بدون هیچ‌گونه تعهد و الزامی به حداقل‌های حکمرانی ملی کشور، به قول خود «رفع فیلترینگ» کنند.

حذف تصاویر شهید نصرالله توسط اینستاگرام

انگار برخی فراموش کرده‌اند (یا شاید برایشان اهمیتی ندارد) که اینستاگرام علاوه بر تمام ضرباتی که به فرهنگ ما زده، بارها با حذف تصاویر فرماندهان مقاومت، از شهید سلیمانی تا شهید هنیه و اکنون شهید نصرالله، به آحاد یک ملت توهین کرده است. کاربران ایرانی حتی جرأت نوشتن کلمه شهید را در اینستاگرام ندارند؛ اما ظاهراً منافع زودگذر سیاسی برای برخی مهم‌تر از این واقعیت است که یک شرکت در آن‌سوی دنیا می‌تواند تعیین کند کاربر ایرانی برای مخاطب ایرانی چه چیز نشان دهد و چه چیز نشان ندهد.

ما بایستی به این پرسش پاسخ دهیم که چه تفاوتی است بین قاتلی که از فلسطین اشغالی به شهدای مقاومت و سرداران کشورمان حمله می‌کند و آن‌ها ترور می‌کند، با کسی که از آمریکا به ایرانیان حتی اجازه همدردی و اسم بردن از شهدا را نمی‌دهد؟ آیا این دو شریک هم نیستند؟ آیا این نقض حکم‌روایی دولت ایران نیست که چند مسئول سانسور در دفتری در شرکت متا تصمیم بگیرند ایرانیان می‌توانند چه چیزی را ببینند یا نه؟ آیا پذیرش این روند مصداق ذلت و نقض قاعده قرآنی نفی سبیل نیست؟

مایه تأسف فراوان است که وقتی حتی مدعیان دروغین آزادی، همچون فرانسه و آمریکا، به صراحت و با رفتارها و گفتارهای خشن به دنبال اعاده حکمرانی خود در قبال سکوهای مجازی هستند، ما اینجا همچنان در حال توجیه این نکته باشیم که حفظ استقلال کشور، کشوری که همه‌ی ما ایرانیان در آن زندگی می‌کنیم و از نعمت استقلال آن متنعم هستیم، منوط به اتخاذ رویکردی واحد و واضح در قبال حکمرانی مجازی است؛‌ واحد، برای اینکه مدیران سکوها احساس نکنند می‌توانند از شکاف‌ها و تنوع سلیقه‌ها و احیاناً باندبازی‌های برخی سیاسیون برای رفع فشار روی خود استفاده کنند، و واضح، برای اینکه قابلیت تفسیر به رأی و منحرف کردن در پیچ و خم‌های مدیریتی کشور را نداشته باشد.

به رغم اقدامات خشن و بی‌رحمانه‌ی دشمن، همچنان برخی در خواب غفلت هستند و این ضرورت حیاتی را برای کشور درک نمی‌کنند. ادامه راه سربازان، سرداران و رهبران مقاومت که جانشان را فدای عزت و دفاع از مردم مسلمان منطقه و از جمله ملت ایران کرده‌اند، در عرصه حکمرانی مجازی پیش از هر اقدام عملی نیازمند درک این ضرورت در اذهان تصمیم‌گیران کشور است، کما اینکه در گذشته دیدیم بدون پذیرش این ضرورت، هرگونه اقدامی جز به ایجاد جنجال و در نتیجه دورتر شدن از اهداف کلان در عرصه حکمرانی مجازی، نتیجه‌ای نخواهد داشت.