Gerdab.IR | گرداب

انهدام باند فروشندگان اقلام نظامی و رادیویی

تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۸۹

به گفته سرهنگ "لطفعلی خانی"، جانشین ناحیه مقاومت مسلم بن عقیل، نیروهای این ناحیه توانستند به کشفیاتی از جمله هزاران شوکر، انواع دستگاه‌های شنود و سیستم‌های فیلمبرداری مخفی و جاسوسی و تلفن‌های بی‌سیم غیرمجاز دست پیدا کنند.

با نظارت و هوشیاری نیروهای اطلاعات ناحیه مقاومت بسیج مسلم بن عقیل در امور سایبری و جنگ نرم، باند فروشندگان اقلام نظامی و رادیویی از جمله دستگاه‌های شنود و بی‌سیم منهدم شد.

به گزارش گرداب به نقل از مشرق، بر اساس این گزارش سربازان گمنام انقلاب اسلامی ناحیه مقاومت بسیج مسلم بن عقیل در امور سایبری، باندی که بعضی از اعضای آن با برخی نهادهای اداری کشور نیز مرتبط بودند با دستور قضائی بازپرس شعبه سوم مجتمع شهید مطهری ناحیه ۱۸ دستگیر شدند.

اعضای این باند با توجه به نفوذی که در بعضی از ارگان‌ها داشتند، واردکننده کلیه اقلام جاسوسی از جمله دوربین‌های فیلمبرداری، شنود و بی‌سیم‌های نظامی و... بودند. به گفته سرهنگ "لطفعلی خانی"، جانشین ناحیه مقاومت مسلم بن عقیل، نیروهای این ناحیه توانستند به کشفیاتی از جمله هزاران شوکر، گاز اشک آور، دستبند نظامی، بی‌سیم نظامی، انواع مختلف باتوم و انواع دستگاه‌های شنود و سیستم‌های فیلمبرداری مخفی و جاسوسی و تلفن‌های بی‌سیم غیرمجاز و بیش از ۱۰۰ میلیون ریال چک جعلی دست پیدا کنند.

همچنین با دستگیری چندین فروشنده خرد سلاح‌های سرد، مرکز اصلی واردکننده و توزیع کننده این نوع اقلام ممنوعه در بازار تهران کشف و این باند نیز منهدم شد.

این دو باند منهدم شده با هدف اختلال در نظم عمومی و ایجاد شکاف در امنیت جامعه قصد داشتند با وارد کردن این نوع اقلام غیرمجاز در جامعه و به ویژه جنوب شهر حضور خود را همانند سال گذشته در کف خیابان‌ها علنی کنند.