Gerdab.IR | گرداب

جدیدترین گزارش از فعالیت شرکت‌های هرمی

تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۰

شرکت‌های هرمی به عنوان بازاریابی و تامین شغل برای افراد وارد عمل می شوند و افراد را به مدت سه روز برای آموزش و کار در شرکت نگه می‌دارند.

به تازگی در سطح برخی کلانشهرها فعالیت های شرکت های هرمی افزایش قابل توجهی پیدا کرده است.

به گزارش گرداب به نقل از جوان، در همین خصوص نیمه دوم سال 89 تعدادی از مردم در برخی کلانشهرها که اغلب جوانان هستند از سوی عناصری از شرکت QI که در قالب شرکت های هرمی فعالیت دارند، جذب شدند.

بعد از حضور این افراد در شرکت ها که اکثرا در شمال تهران فعالیت دارند، مبالغی در حدود ده میلیون تومان از افراد اخذ شده است. البته خانواده هایشان از افراد بی خبر بوده و فقط از طریق تلفن همراه به صورت یک طرفه با آن ها صحبت می کنند و بعد از پایان تماس تلفن آنها خاموش می شود.

این شرکت ها به عنوان بازاریابی و تامین شغل برای افراد وارد عمل می‌شوند و افراد را به مدت سه روز برای آموزش و کار در شرکت جذب می کنند و پس از ورود به شرکت به هیچ وجه اجازه خروج به آن ها داده نمی شود.

این شرکت های هرمی در این مدت به وسیله روش های تبلیغاتی و وعده های کاذب از قبیل پول دار شدن، درآمد ماهیانه 60 میلیون و سفرهای خارجی به دبی و آمریکا جوانان را از برگشت به خانه و خانواده منصرف می کنند.

شعبه اصلی اغلب این شرکت ها در تهران است و افراد جذب شده در این شرکت ها با تماس تلفنی به نقاط مختلف به جذب نیرو می پردازند. هر فرد پس از ورود به شرکت در صورتی از این مجتمع خارج می شود که 32 نفر را جذب شرکت کرده باشد.