Gerdab.IR | گرداب

ناگفته‌هایی در مورد عرفان کیهانی(حلقه)؛

همه‌ دروغ‌هـای شاخ‌دار جناب مستر!

تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۰

یکی از شگردهای محمدعلی طاهری در جلساتش خارج کردن جن از بدن اشخاصی و یا احضار روح از طریق برخی زنان بوده است

بازداشت محمد علی طاهری، رئیس فرقه انحرافی حلقه و انتشار گوشه هایی از تخلفات صورت گرفته از سوی رئیس این فرقه واکنش های زیادی را در میان برخی از مردم به ویژه افرادی که در کلاسهای عرفانی این فرقه حضور یافته بودند، به وجود آورد.

به گزارش گرداب به نقل از بولتن نیوز محمد علی ظاهری خود را فارغ التحصیل رشته مهندسی صنایع در مقطع فوق لیسانس از دانشگاه علم و صنعت معرفی کرده بود که طی بررسی های به عمل آمده وی هیچ مدرک دانشگاهی نداشته و تنها 3 دکترای افتخاری در فاصله کمتر از 2 سال اخذ نموده است که دو دکتری از این سه دکترای افتخاری از طرف یک دانشگاه در آذربایجان و دیگری در ارمنستان بوده است.

وی همچنین خود را استاد دانشگاه معرفی کرده بود که این ادعا نیز طبیعتا فاقد صحت بوده است. بخش خبری 20:30 نیز در خبری کذب بودن ادعای محمد علی طاهری مبنی بر داشتن مدرک دانشگاهی و تدریس در دانشگاه را منتشر کرد که تاثیر زیادی بر عموم افرادی که در کلاسهای عرفان کیهانی شرکت کرده بودند گذاشت. وی و برخی شاگردان وی تا کنون در برابر این خبر سکوت کرده اند. البته برخی از حامیان وی با طرح ادعاهای عجیبی همچون مفقود شدن مدرک تحصیلی محمد علی طاهری اقدام به توجیه این دروغ از سوی استاد خود نموده اند.

جالب اینجاست که برخی حامیان وی ادعا می کنند که محمد علی طاهری اولین هواپیمای ایران را طراحی کرده است! همچنین در کنار این ادعای کذب ادعای طراحی کارخانه سیمان کامیاران به دست وی مطرح شده است تا لیست دروغهای طاهری و هوادارانش طولانی تر شود.
 
از دروغ های جالب دیگر طاهری ادعای وی در مورد بک مسکینگ به عنوان اعجاز قرآن بوده است. بد نیست بدانیم روش برگردان موسیقی که طاهری خود را مبدع آن می داند از دهه 1960 در آمریکا ابداع شده است! جالب تر اینکه طاهری در کلاسهای خود ادعا می کرده است که همه موسیقی ها شیطانی هستند مگر موسیقی هایی که به واسطه الهام و به روش بک مسکینگ از سوی وی کشف رمز شده و مشخص می شود که شیطانی نیستند!

دروغ جالب دیگر استفاده از اشعار دیگر شاعران به اسم محمد علی طاهری بوده است. به عنوان نمونه معروف ترین شعر فروغ فرخ زاد که در آن می گوید: «پرواز را بخاطر بسپار پرنده مردنی ست»، از سوی وی در کلاسهایش خوانده شده و شاگردان او و مسترهای عرفان کیهانی این بیت را به نقل از استاد خود بیان می کرده اند. نامبرده دخل و تصرفی هم در اشعار مولانا داشته است. جالب آنکه در میان مسترهای جریان حلقه این اعتقاد وجود دارد که به همسر وی نیز الهاماتی می شود.

از نکات جالب دیگر در مورد کلاسهای عرفان کیهانی شهریه 50 هزار تومانی تنها برای 6 جلسه کلاس بوده است. ظاهرا در این کلاس ها نیز چندان به شئون اسلامی توجهی نمی شده است و از همه جالب تر اینکه بسیاری از افرادی که چندین ترم از این کلاسها را گذرانده اند به مرور تارک الصلاة شده و اعتقادات عجیبی با امتناع به شعائر دینی پیدا کرده اند. برخی مریدان این فرقه با خلط مباحثی مانند اینکه وای بر نمازگزاران جامعه ای که در آن گرسنه و درمانده ای باشد، به توجیه عدم پایبندی خود به نماز می پردازند.

جالب اینجاست که یکی از شگردهای محمد علی طاهری در جلساتش خارج کردن جن از بدن اشخاصی و یا احضار روح از طریق برخی زنان بوده است که فیلم آن نیز چند روز پیش در برخی وبلاگها و سایتهای خبری منتشر شد اما این کار بعد از مدتی تعطیل می شود. علت آن هم افزایش اعتراضات به این موضوع بوده است که اولا چرا همیشه این امر بر روی افراد مشخصی امتحان می شود و ثانیا چرا همیشه این افراد مشخص زنان هستند!