Gerdab.IR | گرداب

نفوذ در شبکه های اجتماعی و رسانه ها دستور العمل جدید بهائیان

تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۸۸

در این دستور العمل جدید بر هدف‌گیری شبکه‌های اجتماعی به طور نامحسوس تاکید شده و بر تدوین و اجرای سیاست‌گذاری‌هایی که مربوط به بعضی از مسائل اجتماعی است، اصرار شده است.

به گزارش گرداب به نقل از جوان، "دارالانشاء بیت‌العدل"، مرکز فرقه ضاله بهائیت در پاسخ به برخی سوالات بهائیان بخش دیگری از دستورالعمل خود برای گروهک بهائیان ایران را صادر و برخلاف ادعای پیروان این فرقه مبنی بر عدم فعالیت سیاسی، بر ورود هواداران خود به این حوزه تحت عنوان آنچه که "احتیاجات عصری" خوانده، تاکید کرده است.

در این دستورالعمل که صراحت بیشتری برای ادامه فعالیت بهائیان درآن لحاظ شده است، محور فعالیت های این فرقه ضاله در سه حوزه مشخص سیاسی، اجتماعی و اقتصادی مورد توجه قرار گرفته و آمده است: رشد بهائیت نیاز به مشارکت بیشتری در امور اجتماعی را می طلبد. به نحو منظم شروع به انجام فعالیت هایی با درجات مختلفی از پیچیدگی در امور اقتصادی و اجتماعی کنید.

در این میان نکته قابل توجه اینکه در این دستور العمل جدید بر هدف‌گیری شبکه‌های اجتماعی به طور نامحسوس تاکید شده و بر تدوین و اجرای سیاست‌گذاری‌هایی که مربوط به بعضی از مسائل اجتماعی است، اصرار شده است.

در این دستور العمل پرداختن به "حفظ حقوق زن"، "تعمیم آموزش مؤثّر به همه کودکان"، "حفظ محیط زیست" و... در راستای اهداف تشکیلات بهائیت لازم دانسته شده و بر حضور در این حوزه ها به شکل حرفه‌مند و تخصصی تاکید شده است.

مرکزجهانی بهائیت در ادامه با تاکید بر نفوذ و ارتباط‌گیری با برخی رسانه ها بر حضور پیروان خود در آشوب ها و اعتصابات تاکید کرده و در عین حال از نقش بهائیان در حوادث اخیر پرده برداشته است. آنجایی که صریحا تصریح می کند برای حضور در میادین مختلف عصری، از ابتکارات متنوع شخصی خود در طول این مدت استفاده کنید.

در همین رابطه یک منبع آگاه در گفتگو با«جوان آنلاین» با تاکید برشدت گرفتن فعالیت سیاسی ،اجتماعی و اقتصادی بهائیان تصریح کرد که این فرقه ضاله با طرح بکارگیری مجدد ابتکارات شخصی توصیه پنهانی ای را برای ادامه اغتشاشات و تجربه های همچون مسجد سوزی و اتش زدن قرآن، توصیه می کند.