Gerdab.IR | گرداب

آیا ملک پور برنامه نویس سایت مستهجن بود؟ + سند

تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۰

یکی از دلایلی که برای لغو این حکم در برخی سایت ها از سوی حامیان وی اعلام شده، این است که نامبرده فقط برنامه نویسی سایت مستهجن آویزون را بر عهده داشته و دخالتی در محتوا و مدیریت آن نداشته است!

به گزارش  گرداب، اعلام لغو حکم اعدام سعید ملک پور، مدیر بزرگترین سایت مستهجن فارسی (آویزون) واکنش های بسیاری را در پی داشت.

یکی از دلایلی که برای لغو این حکم در برخی سایت ها از سوی حامیان وی و بدون توجه به اعترافات ملک پور و مستندات جمع آوری شده از سوی "مرکز بررسی جرائم سازمان یافته سپاه" اعلام شده، این است که نامبرده فقط برنامه نویسی سایت مستهجن آویزون را بر عهده داشته و دخالتی در محتوا و مدیریت آن نداشته است!

آنها اعلام کرده اند این برنامه یکی از صدها برنامه کامپیوتری است که سعید ملک پور در طول زندگی حرفه‌ای خود نوشته و بدون اطلاع وی در سایت اینترنتی مذکور استفاده شده است.

در اینجا دو نکته حائز اهمیت است: اگر وی ارتباطی با آن سایت و گردانندگان آن نداشته، چگونه پس از دستگیری وی بساط این سایت مستهجن برچیده شد‌!؟

و اما نکته دوم و مهمتر اینکه این سایت برنامه اختصاصی نداشته که یک برنامه نویس آن را نوشته باشد و از یک سیستم مدیریت محتوا به نام "مووبل تايپ" استفاده می‌کرده است که اصولا ربطی به ملک پور ندارد.


تصویری از سایت مستهجن آویزون که به دلیل محتوای نامناسب اکثر  بخش‌های آن محو شده است،
 اما به خوبی مشخص می‌کند که این سایت از سیستم مدیریت محتوای "مووبل تايپ" استفاده می‌کرده است.


 این تصویر از سایت معتبر و جهانی "INTERNET ARCHIVE" که یک کپی از برخی صفحات سایت‌ها را نگهداری می‌کند، تهیه شده است.

به هر حال برای شفاف سازی و روشن شدن افکار عمومی لازم است دیوان عالی کشور توضیحات کافی درباره چرایی لغو این حکم را اعلام کند.

منبع: شبکه خبری تابناک