Gerdab.IR | گرداب

ارزیابی وب سایت ناتو از تصویب دفاع سایبری

تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۰

وب سایت رسمی پیمان آتلانتیک شمالی ناتو تصویب مفهوم "دفاع سایبری" از سوی وزیران دفاع کشورهای عضو این پیمان را گامی مهم در راستای اصلاحات دفاعی ارزیابی کرد.

به گزارش گرداب سایت ناتو نوشت: در ماه مارس امسال وزیران دفاع ناتو یک مفهوم از جدید دفاع سایبر را در بروکسل تصویب کردند که راه را برای اتحادیه به منظور دفاع در برابر خطرات درحال رشد سایبر هموار می‌سازد. این مفهوم جدید، محافظت شبکه‌های نانو را جزء مسئولیت‌های بنیادی دفاع سايبري اتحادیه می‌داند.

این مفهوم همچنین بر اهمیت همکاری با شرکا و دیگر سازمان‌های بین‌المللی دفاع سایبري تاکید کرده و گنجاندن خطرات سایبري در برنامه دفاعی ناتو را لازم می‌داند. وزیران دفاع در نشست آینده خود در ماه ژوئن، باید یک اقدام و سیاست تازه در دفاع سایبري ناتو را به تصویب برسانند.

در طول این جلسه، وزیران دفاع، پیشرفت گستره تصمیمات اتخاذ شده در نشست لیسبون به منظور بهره‌وری اتحادیه در رویارویی با خطرات امنیتی را مورد بحث و گفتگو قرار دادند.

آنان به توافق رسیدند که رایزنی‌های لازم و مقدمات کنترل و فرماندهی سیستم دفاع موشکی ناتو به خوبی دنبال می‌شود. آنان همچنین دستورالعمل سیاسی برای اجرای نظامی این مفهوم استراتژیکی را که شامل رشد و توسعه قابلیت‌های ضروری است، تدوین کردند.

و در انتها، وزیران، فرآیند در حال اجرای ساختار فرماندهی نظامی را بررسی کردند.

منبع: اشراف