Gerdab.IR | گرداب

دانشنامه امام حسین‌علیه‌السلام بر روی اینترنت قرار گرفت + آدرس

تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۰

همزمان با فرارسیدن سوم شعبان المعظم و سالروز ولادت سومین اختر تابناک امامت و ولایت، دانشنامه معنوی امام حسین‌علیه‌السلام با 1200مطلب بر روی شبکه جهانی حوزه به روزرسانی شد.

به گزارش گرداب به نقل از برنا، این دانشنامه با هدف تسهیل در امر پژوهش و تحقیق شیفتگان این امام همام  است.

در این دانشنامه که ابتدا به توضیح زندگینامه امام حسین‌علیه‌السلام به عنوان سومین امام شیعیان می پردازد، ویژگی ها و خصوصیات فردی این امام همام و دوران امامت حضرت مورد بررسی قرار گرفته است.

دانشنامه امام با 2248 در قالب 25 نمایه اصلی و 15 نمایه فرعی عرضه شده است و این مجموعه شامل، گزیده کتاب، پرسش و پاسخ، چکیده پایان نامه، مجله و مقالات می باشند که توسط محققان و پژوهشگران پایگاه حوزه وابسته به مرکز نور بر روی فضای مجازی قرار گرفته است.

"زندگانی امام قبل امامت"، "امام در دوران امامت"، "وقایع پس از شهادت امام"، " سیره و اخلاق امام" از نمایه های اصلی دانشنامه هستند.

" فضائل و مناقب امام"، " کرامات امام"، " امام از نگاه قرآن و اهل بیت‌علیهم‌السلام"، " امام حسین‌علیه‌السلام و امام زمان‌عج‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف"، "امام در فقه"و " امام حسین‌علیه‌السلام در اینترنت ورسانه ها"، "قیام امام و انقلاب اسلامی" از جمله دیگر نمایه های اصلی دانشنامه این امام همام هستند.

" عوامل و زمینه های نهضت عاشورا"، "اهداف و انگیزه‏های نهضت"، "پیام‏ها و پیامدهاى نهضت"، "حضرت عباسسلام الله علیه علمدار کربلا"، "اصحاب و یاران امام در کربلا"، "حضرت زینب‌سلام‌الله‌علیها پیام رسان کربلا" و "زنان و نهضت حسینی" از جمله نمایه های فرعی دانشنامه امام حسین هستند.

"خاطرات زائران حسینی"، "مصائب حسینی"، "تاریخچه عزاداری"، "شیوه های عزای حسینی"، "فلسفه عزاداری"، "تبلیغ محرم، عزاداری و عنایات حسینی" از جمله دیگر نمایه های فرعی این دانشنامه هستند.