Gerdab.IR | گرداب

وقتی چاقو دسته خودش را می‌برد؛

گرداب/ خط و نشان هکرها برای اف‌بی‌آی

تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۰

گروه هکری "انانیمس" یکی از شرکت‌های دفاعی طرف قرارداد با پلیس فدرال آمریکا را هک کرد.

به گزارش گرداب به نقل از"هکر نیوز"، انانیمس در توئیتی که درباره هک شرکت "مانتک" (Man Tech) منتشر شده، اعلام کرده است حدود 400 مگابایت اطلاعات هک شده این شرکت بین‌المللی را طی 24 ساعت آینده (امروز) منتشر می‌کند.

این آخرین حمله سایبری از مجموعه عملیات‌های "AntiSec" (ضد امنیتی) و از سری حملاتی است که این گروه هکری، وعده داده طی آن، جمعه هر هفته اف‌بی‌آی را مورد هدف قرار دهد.

انانیمس، پیش از این اطلاعات رایانه‌ای "ناتو"، برخی از شرکت‌هایی که در زمینه امنیت با اف‌بی‌آی همکاری دارند و شرکت‌های دیگری که همگی ارائه دهنده مشاوره و خدمات در زمینه امنیت سایبری به دولت آمریکا هستند را مورد حمله خود قرار داده بود.

در بخشی از پیام این گروه خطاب به اف‌بی‌آی آمده است: شما نمی‌توانید ایده‌ها را دستگیر کنید.

از زمان تشکیل گروه هکری انانیمس تاکنون، پایگاه اطلاع‌رسانی "گرداب" یکی از مهم‌ترین اهداف حملات این گروه بوده است. دامنه حملات این گروه هکری که پایگاه اصلی آن در آمریکا قرار دارد، تا جایی پیش رفته که پلیس فدرال این کشور نیز از آن در امان نمانده است.

اگر چه پشت صحنه گردانندگان انانیمس که با عنوان دفاع از هکرهای گروه ویکی‌لیکس حملات سایبری خود را در فضای مجازی آغاز کردند، همانند دلیل هدف قراردادن سیستم‌های امنیتی وابسته به دولت آمریکا از سوی این گروه، هنوز مشخص نیست.

به نظر می‌رسد تحرکات اینچنینی از سوی این گروه هکری بیش از آن‌که امنیت سایبری دولت آمریکا را با مخاطره مواجه کند، همچون فعالیت‌های ویکی‌لیکس، بهانه‌ای برای دولتمردان این کشور برای اقدامات تجاوزگرانه در عرصه‌های گوناگون باشد.