Gerdab.IR | گرداب

مدير امور دموکراسی وزارت خارجه آمریکا:

باید برای شبکه شدن مخالفان ایران تلاش کنیم

تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۰

مدير امور دموکراسی وزارت خارجه آمریکا، در مورد وضعیت ایران در کنگره آمریکا گفت: «ما سعی می کنيم به مخالفان ایران کمک کنيم و آموزش بدهيم که چطور فعاليت گروهی شان را گسترش بدهند.»

به گزارش گرداب، جمعی از نمايندگان مجلس آمريکا هفته گذشته، اوضاع سياسی ايران و سوريه را در جلسه ای بررسی کردند که در این جلسه، نمايندگانی از هر دو حزب دمکرات و جمهوری‌خواه، با دو مقام وزارت امور خارجه آمريکا در مورد ايران و سوريه به گفتگو نشستند.

"مايکل پوزنر"، مدير کل وزارت امور خارجه در امور دموکراسی، حقوق بشر و امور کارگری، گفت: «در هر دو کشور سوريه و ايران، مخالفانی هستند که دولت هايشان را به چالش می کشند.»

وی همچنین گفت: «حمايت های آمريکا بايد بر پايه اين حقيقت باشد که تغيير، در داخل اين کشورها اتفاق خواهد افتاد. ما سعی می کنيم به مخالفان کمک کنيم که بتوانند با هم ارتباط برقرار کنند، بودجه زيادی را به برنامه آزادی اينترنت اختصاص داده ايم، مطالب زيادی را به فارسی و عربی ترجمه کرده ايم، سعی می کنيم نهادهای غيردولتی را در هر دو کشور تقويت کنيم و به مخالفان آموزش بدهيم که چطور فعاليت گروهی شان را گسترش بدهند.»

"جفری فلتمن"، مدیر کل وزارت خارجه در امور خاور نزدیک که پيش تر سفير آمريکا در لبنان بوده، در خصوص تحولات اخیر منطقه خاورمیانه گفت: «اصولا يک راه حل يکسان برای همه کشورهای اين منطقه وجود ندارد. ما در جستجوی ابزارهايی هستيم که به بهترين وجه، از مردم منطقه در زمان و مکان مناسب حمایت کنیم. راه حل ما در مصر، با سوريه و با ليبی، فرق دارد.»

"استيون چابوت"، نماينده جمهوری‌خواه ايالت اوهايو، با اتخاذ مواضعی خصمانه علیه ایران، از سياست های دولت اوباما در قبال ايران انتقاد کرد و گفت آمریکا نبايد به اميد اصلاح حکومت ايران باشد.

"تد دويچ"، نماينده دمکرات ايالت فلوريدا، نیز گفت: «ما بايد ابزارهای لازم را در اختيار مخالفان قرار دهيم تا بتوانند در مقابل اين حکومت بايستند.»

منبع: مشرق