Gerdab.IR | گرداب

کشف بزرگترين شبكه سوءاستفاده اينترنتی از كودكان در آمريكا

تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۰

وزارت دادگستري آمريكا از شناسايي بزرگترين شبكه سوءاستفاده اينترنتي از كودكان در اين كشور خبر داده و مي گويد 52 نفر را در ارتباط با همين اتهام دستگير كرده است.

به گزارش گرداب به نقل از رويترز، وزارت دادگستري آمريكا از شناسايي بزرگترين شبكه سوءاستفاده اينترنتي از كودكان در اين كشور خبر داده و مي گويد 52 نفر را در ارتباط با همين اتهام دستگير كرده است.

اين افراد با همكاري پليس در جريان عملياتي موسوم به دليگو دستگير شدند.

مقامات امنيتي آمريكا معتقدند بيش از 600 نفر در اين شبكه عضويت دارند و با استفاده از اسامي مستعار و به كارگيري پروكسي سرورها و نرم افزارهاي رمزگذاري اطلاعات تلاش مي كنند تا هويت خود را مخفي نگهدارند.

مديران سايت هاي هرزه نگاري اينترنتي كودكان كه تاكنون شناسايي شده اند در فرانسه و كانادا زندگي مي كنند و تلاش براي شناسايي آنها كماكان ادامه دارد.

 سوءاستفاده جنسي از كودكان با استفاده از اينترنت به طور گسترده در غرب رواج دارد و تلاش ها براي از بين بردن اين پديده شوم هنوز به نتيجه نرسيده است.

از مجموع افرادي كه در اين ارتباط دستگير شده اند 43 نفر امريكايي و 9 نفر خارجي هستند و 13 نفر آنها به جرائم خود اعتراف كرده اند. انتظار مي رود اين افراد به 20 تا 30 سال حبس محكوم شوند.

منبع: فارس