Gerdab.IR | گرداب

ابزار پيچيده هكرهای ناشناس برای حمله

تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۰

هكرهاي گروه ناشناس از طراحي ابزار تازه اي خبر داده اند كه با استفاده از آن مي توان به وب سايت هاي مختلف با وسعت و شدت بيشتر حمله كرد.

به گزارش گرداب به نقل از آي تي ورلد، ابزار ياد شده براي اجراي سريع حملات موسوم به denial of service قابل استفاده بوده و با استفاده از آن مي توان وب سايت ها را به راحتي از كار انداخت.

هكرهاي گروه ناشناس نام اين ابزار را RefRef نهاده اند. اين ابزار جايگزيني براي يكي از ابزارهاي قديمي اين گروه موسوم به LOIC يا (Low Orbit Ion Cannon) محسوب مي شود كه هم اكنون براي انجام حملات DOS از سوي اين گروه به طور گسترده مورد استفاده قرار مي گيرد.

ابزار ياد شده با ارسال حجم گسترده اي از بسته هاي TCP يا UDP براي سايت مورد نظر آمار بازديد از آن را تا بدان حد بالا مي برد كه سايت مذكور قادر به پاسخ به درخواست هاي بازديد نبوده و در نهايت از دسترس خارج شود.

در كنار افزايش شديد ترافيك هر سايت اين ابزار از روش جديدي براي حمله به سرور ميزبان هر سايت هم استفاده كرده و تلاش مي كند دسترسي سرور به منابع مورد نياز براي نمايش اطلاعات هر وب سايت را دچار مشكل كند.

در ابزار RefRef همچنين از يك آسيب پذيري موجود در نرم افزار SQL Server هم سوءاستفاده شده تا بتوان فایل هاي آلوده .js را در سرور ميزبان سايت مورد نظر نصب كرد و از اين طريق درخواست هاي بازديد بيش از حد براي آن ارسال کرد.

در جريان يك آزمايش با استفاده از اين ابزار 17 ثانيه استفاده مداوم از آن باعث شد سايتي براي 42 دقيقه از دسترس خارج شود. گروه ناشناس مي گويد با تكميل اين ابزار استفاده از آن را در شهريور ماه آغاز مي كند.

منبع: فارس