Gerdab.IR | گرداب

اسرائيل آموزگار ارتش آمريكا در جنگ با حزب‌الله

تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۰

تعدادي از نيروهاي ويژه ارتش آمريكا نحوه مبارزه با عناصر حزب‌الله لبنان و حماس را در سرزمين‌هاي اشغالي فرا مي‌گيرند

به گزارش گرداب به نقل از مشرق، شبكه 10 تلويزيون رژيم‌صهيونيستي اعلام كرد كه تعدادي از نيروهاي ويژه ارتش آمريكا به سرزمين‌هاي اشغالي رفته و در پادگان "تسأليم" در شهر "نقب" براي مبارزه با نيروهاي حزب‌الله لبنان آموزش لازم را مي‌بينند.

اين شبكه تلويزيوني با اعلام اينكه روابط امنيتي كنوني ميان آمريكا و اسرائيل بهتر از هر زمان دیگری است، تصريح كرد كه اين نظاميان به سوي افغانستان عازم هستند و قرار است در مدت توقف خود در اسرائيل، تجربيات ارتش اين رژيم در نحوه مبارزه با حزب‌الله لبنان و حماس را تعليم ببينند.

"مايك جان" فرمانده اين گروه ويژه در اظهاراتي با اشاره به اين تجربيات گفت: « مهم اين است كه تفاوت موجود در آموزش‌هايي كه ديده‌ايم با اين نحوه مبارزه را درك كنيم.»

يكي ديگر از اعضاي اين گروه مي‌گويد: « در نحوه مبارزه در ميداني كه ميان تو و دشمنت كمتر از یک تا 2 متر فاصله است با عرصه‌ تو در آمريكا و تهديدات موجود در افغانستان تفاوت وجود دارد.»

تلفات فراوان ارتش آمريكا در مبارزات چريكي در افغانستان باعث شده است تا آن‌ها از هر روزنه اميدي براي كاستن از تعداد اين تلفات و پيامدهاي مصيبت‌بار آن در عرصه  داخلي و افكار عمومي آمريكايي‌ها استفاده كنند.

ماه گذشته با بيش از 50 كشته  از نظاميان آمريكايي در افغانستان، يكي از خون‌بارترين ماه‌هاي حضور اشغالگران آمريكايي در اين كشور لقب گرفت.