Gerdab.IR | گرداب

در پی اقتدار عملیاتی سپاه پاسداران؛

گروهک تروریستی پژاک تسلیم شد

تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۰

پس از حملات مقتدرانه دلاورمردان سپاه پاسداران به مواضع پژاک، این گروهک تروریستی اعلام آتش‌بس یک‌جانبه کرد.

به گزارش گرداب، در پی عملیات غرورآفرین نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مناطق مرزی غرب و شمال غرب ایران برای دفاع از جان و مال و ناموس مردم منطقه در برابر کشتار و شرارت و شبیخون گروهک تروریستی پژاک، این گروهک با اعلام یکجانبه آتش بس و صدور یک بیانیه، تلویحا به ضعف و ناتوانی خود اعتراف کرد.
 
در بخشی از این بیانیه که شامگاه 4 سپتامبر (13شهریور) از طریق شبکه ماهواره ای کرد زبان "نوروز" و همچنین "بی بی سی فارسی" به نحو گسترده ای بازتاب یافت، عنوان شده است: جنگ و درگیری نه تنها قابلیت حل مسائل را ندارد بلکه مسائل را حادتر می کند و تنها راهکار، راهکار صلح جویانه است... همیشه بر این باوریم که چاره یابی مسأله "کرد"، خشونت نیست بلکه دیالوگ و گفتگو چاره راه است.

اما نکته جالب در مورد بی بی سی فارسی این است که این شبکه بلافاصله پس از اعلام فوری خبر، به صورت تلفنی با "عبدالرحمن حاج احمدی" رئیس گروهک پژاک تماس برقرار کرد که همین ارتباط گیری سریع با مقام ارشد پژاک حاکی از رابطه قوی و گسترده میان این شبکه و گروهک فوق الذکر است.

"حاج احمدی" در گفتگو با بی بی سی اظهار داشت: «ما خودمان تصمیم به اعلام آتش بس گرفته ایم و "پ ک ک" فشاری به ما وارد نکرده است، هر چند اگر هر کسی به ما پیشنهاد آتش بس بدهد چه "پ ک ک" چه آمریکا چه اروپا ما به آن جواب مثبت می دهیم... مسئله کردها با جنگ حل نخواهد شد و ما در نهایت مجبور به مذاکره و گفتگو هستیم... از ایران می خواهیم که به این آتش بس اعتنا کنند. ما باید سعی کنیم مسائلمان را از کانال های دیگر بدون درگیری نظامی و جنگ و دعوا حل کنیم...»

این در حالی است که گروهک مزبور در اکثر عملیات تروریستی اش مردم بی دفاع و زنان و کودکان بی گناه "کرد" را هدف قرار داده و جان و مال آنان را قربانی مطامع پلید اربابان خود کرده است. اکنون نیز در مواجهه با قدرت پشیمان کننده دلاوران پاسدار عاقبتی جز فنا و نابودی پیش رو نمی بیند؛ لذا فریبکارانه متوسل به مظلوم نمایی و سر دادن شعارهای دموکراتیک و دم زدن از صلح و دیالوگ شده است.
 
منبع: جام نیوز