Gerdab.IR | گرداب

دسترسی همراه به اینترنت تا سال 2015 فراگير مي‌شود

تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۰

بر اساس بررسی ها تا سال 2015 دسترسی به اینترنت با استفاده از گوشی و رایانه های قابل حمل به الگوی غالب کاربری در بسیاری از نقاط جهان مبدل خواهد شد.

به گزارش گرداب به نقل از بتانیوز، یافنه های موسسه پژوهشی "آی‌دی‌سی" نشان می دهد استفاده از رایانه های شخصی و سیستم های ثابت و شبکه‌ای مبتنی بر سیم اندک اندک به حاشیه رانده می شود و با افزایش فروش گوشی های هوشمند سبک استفاده مردم از اینترنت هم در حال تغییر است.

بر اساس پیش بینی های آی‌دی‌سی تا سال 2015 نزدیک به یک میلیارد گوشی هوشمند در جهان توزیع خواهد شد و از سوی دیگر قابلیت های چندرسانه ای تبلت ها هم رشد انفجارآمیزی خواهد داشت. آی‌دی‌سی بر این باور است که فروش محصولات بی سیم در آمریکا بین سال های 2010 تا 2015 از رشد سالانه 16.6 درصدی بهره مند خواهد بود.

این بررسی ها نشان می دهد تا سال 2015 دسترسی به اینترنت با استفاده از گوشی و رایانه های قابل حمل به الگوی غالب کاربری در بسیاری از نقاط جهان مبدل خواهد شد.

این تغییر الگوی استفاده از اینترنت در آمریکا، اروپا و شرق آسیا با سرعت بیشتری در مقایسه با دیگر نقاط جهان در حال رخ دادن است اما دیر یا زود در دیگر کشورهای جهان هم به وجود خواهد آمد. سرعت این تحول در آمریکا بیش از دیگر نقاط جهان است و اروپای غربی و ژاپن در رتبه های بعدی هستند.

منبع: فارس