Gerdab.IR | گرداب

من و تو: فیس بوک کلاهبردار است

تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۰

یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای شبکه‌های اجتماعی را وسیله‌ای برای کلاهبرداری از مردم انگلیس معرفی کرد.

به گزارش گرداب، شبکه من و تو در یکی از برنامه های خود شبکه‌های اجتماعی را وسیله‌ای برای کلاهبرداری از مردم انگلیس معرفی کرد.

در یکی از برنامه های این شبکه مجری برنامه با طرح موضوع شبکه های اجتماعی، از آن به عنوان یکی از بزرگترین معضلات اجتماعی انگلیس نام برد.

مجری برنامه در این باره گفت: «محققان انگلیسی طی تحقیقاتی اعلام کردند که 20هزار نفر از مردم انگلیس از طریق شبکه های اجتماعی از قبیل، فیس بوک، یاهو و توئیتر، گرفتار کلاهبرداری شده و یا مورد اخاذی قرار گرفته اند.»

وی در ادامه خاطر نشان کرد: «تنها در انگلیس از 50 پوند تا 240 هزار پوند مبالغی بوده است که کلاهبرداران از طریق فیس بوک اخاذی کرده اند.»

این مجری در ادامه اعتراف کرد: «در شبکه های فیس بوک افراد هیچ‌گاه اطلاعات صحیحی از خود به جا نمی گذارند و اکثرا نام و عکس های جعلی را به جای خود قرار می دهند و از این راه کلاهبرداری می کنند و این هم از جنبه های منفی فیس بوک است.»

مجری دیگر این برنامه در ادامه برای تکمیل صحبت های همکار خود، گفت: «البته فیس بوک اصلا جنبه خوبی ندارد.»

این در حالی است که شبکه من و تو تقریبا تمام راه های ارتباطی‌اش با مخاطب از طریق فیس بوک برقرار می‌‌شود و در هر برنامه مخاطبان را به همراهی با شبکه در فیس بوک دعوت می‌کند. حال اینجا سوالی مطرح می شود که اگر فیس بوک بدون هرگونه جنبه خوبی است، پس چرا فقط مردم انگلیس از آن منع می‌شوند و در مقابل مردم ایران همواره به عضویت در آن تشویق می‌شوند؟

 منبع: جام نیوز