Gerdab.IR | گرداب

گرداب/ بنیان‌گذار اپل درگذشت

تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۰

"استیو جابز"، بنیان‌گذار کمپانی اپل و مرد رویایی سیاست‌مداران آمریکایی بامداد امروز درگذشت.

به گزارش گرداب، بامداد امروز به وقت کشورمان، "استیو جابز"، بنیان‌گذار کمپانی "اپل" در سن 56 سالگی درگذشت. علت فوت وی ابتلا به سرطان لوزالمعده است که در سال 2004 تشخیص داده شده بود.
 
در بیانیه‌ای که اپل در این‌باره منتشر کرده، آمده است: اپل یک نابغه خلاق و رؤیایی را از دست داده است و دنیا دچار فقدان یک انسان شگفت‌انگیز شده است. آنهایی از ما که بخت کافی برای شناخت و کار با استیو جابز را داشتند، یک دوست عزیز و مربی مشتاق را از دست داده‌اند. استیو در شرکتی زندگی می‌کرد که فقط خود او می‌توانست ایجادش کند و روح او برای همیشه در مؤسسه اپل خواهد بود.

گوگل نیز در صفحه نخست خود لینک "Steve Jobs, 1955 – 2011" را قرار داده که کاربر را به صفحه نخست وب‌سایت اپل هدایت می‌کند. در این صفحه نیز تنها تصویر زیر از جابز قرار دارد:
 


جابز اپل را در سال  ۱۹۷۶ به همراه "استیو وزنیاک" بنیان‌گذاری کرد، در سال ۱۹۸۵ آن را ترک و در سال ۱۹۹۷ به آن بازگشت. وی در سال ۲۰۰۰ بار دیگر مدیریت تمام وقت اپل را به عهده گرفت. کامپیوترهای "مکینتاش"، "آی‌فون"، "آی‌پاد" و "آی‌پد" از محصولات مشهور کمپانی اپل هستند.

خبر فوت مرد رویایی سیاست‌های آمریکا در صدر اخبار قرار دارد و تصویر جابز و یادگاری دوست‌داشتنی‌اش در حوزه فناوری یعنی همان سیب نقره‌ای در اغلب صفحات وب دیده می‌شود، اما این سکه روی دیگری هم دارد.
 
جابز دانسته یا نادانسته تمامی دارایی‌هایش را در راستای سیاست های آمریکا و نشر ارزش‌های آمریکایی صرف کرد و در حوزه امنیت، تکنولوژی و اقتصاد، نام آمریکا را بر سر زبان‌ها انداخت.

رسانه‌های جهان به زودی اقدام به انتشار زندگینامه‌ جابز خواهند کرد و از این سخن خواهند گفت ‌که چگونه فردی که دوران کودکی‌اش با شرایط خاصی همراه بوده و فرزند یک مهاجر به سرزمین رویاهاست، موسس کمپانی‌ای است که‌ هم اکنون از دولت کشور آمریکا ثروتمندتر است. مراسم‌های یادبود و محتوای پیام‌ها را از همین حالا می‌شود حدس زد. آری، حتی مرگ جابز هم دستاویزی است برای سیاست‌مداران آمریکایی به منظور اسطوره‌سازی از سبک زندگی آمریکایی.
 
گرداب پیش از این در گزارش‌‌هایی به زندگی اسطوره دنیای "سیلیکون‌ولی" پرداخته است.