Gerdab.IR | گرداب

افشای سندی دیگر از همکاری اطلاعاتی گوگل و کاخ سفید

تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۰

دولت آمریکا بر اساس حکم دادگاهی در این کشور گوگل و یک سرویس دهنده اینترنت را مجبور به افشای تمامی اطلاعات موجود در حساب ای‌میل یکی از همکاران داوطلب سایت ویکی لیکس کرده است.

به گزارش گرداب به نقل از "وال استریت ژورنال"، دولت آمریکا بر اساس حکم دادگاهی در این کشور گوگل و یک سرویس دهنده اینترنت به نام "Sonic.net" را مجبور به افشای تمامی اطلاعات موجود در حساب ای‌میل "Jacob Appelbaum"، یکی از همکاران داوطلب سایت ویکی لیکس کرده است.

در سال های اخیر بارها و بارها اسناد و اطلاعاتی در مورد همکاری های گسترده گوگل و دولت آمریکا منتشر شده و اسناد تازه از تلاش اوباما برای پی بردن به تمامی سوابق و اطلاعات دیجیتالی همکاران سایت ویکی لیکس در وب حکایت می کند.

مدیران Sonic مدعی هستند برای مقابله با حکم دادگاه تلاش کرده اند اما در این زمینه به نتیجه ای نرسیده و مجبور به افشای اطلاعات مورد نظر دولت آمریکا شده اند.

هم اکنون آدرس های ای‌میل تمامی همکاران و دوستان Appelbaum که در دو سال اخیر با وی مکاتبه کرده اند در اختیار کاخ سفید قرار گرفته است.

گوگل هم تمامی اطلاعات مربوط به جستجوها و نحوه استفاده وی از سرویس های خود را تقدیم دولت آمریکا کرده است.

مقامات گوگل در این مورد اظهارنظری نکرده اند و به نظر می رسد آنها در این زمینه مقاومت چندانی هم نکرده اند.

گوگل در سال 2009 اعتراف کرده بود که از 4601 درخواست دولت آمریکا برای افشای اطلاعات کاربرانش با 94 درصد از آنها موافقت کرده است.


منبع: فارس