Gerdab.IR | گرداب

از سوی وزارت خارجه آمریکا صورت گرفت؛

راه‌اندازی "دیپلماسی را کشف کنید" برای ارتباط با دانشجویان

تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۰

مرکز دیپلماسی آمریکا وابسته به وزارت امورخارجه این کشور به‌تازگی وب سایتی با عنوان "دیپلماسی را کشف کنید" برای ارتباط با دانشجویان و دانش‌آموزان راه اندازی کرده است.

به گزارش گرداب به نقل از فارس، مرکز دیپلماسی آمریکا بخشی در دفتر روابط عمومی وزارت امور خارجه آمریکاست که به تازگی وب سایتی تعاملی با عنوان "دیسکاور دیپلماسی" راه اندازی کرده تا دانشجویان و دانش آموزان را با جهان دیپلماسی و اقدامات وزارت خارجه آشنا کند.

 وزارت خارجه آمریکا با اعلام این خبر افزود: این سایت از طریق ویدئوکلیپ‌ها، فایل‌های صوتی، تصاویر و برنامه های تعاملی، سؤال‌های اصلی در حوزه دیپلماسی را و اینکه چه کسانی و در کجا با دیپلماسی سروکار دارند و نیز حوزه ای از مقولات بین‌المللی بررسی شده از طریق روند دیپلماتیک پوشش می‌دهد.
 
مرجعی در زمینه دیپلماسی و عملکرد وزارت خارجه آمریکا
این پایگاه اینترنتی درهای اینترنتی وزارت امور خارجه را می‌گشاید و به منظور دستیابی رایگان مخاطبان طراحی شده است. این سایت آغازی برای گروه‌هایی است که می‌خواهند در زمینه دیپلماسی و وزارت خارجه آمریکا بیشتر بدانند.

محصلینی که در زمینه تاریخ آمریکا، مطالعات اجتماعی، اقتصاد، جغرافیا یا روابط بین‌الملل تحصیل می‌کنند می‌توانند از این سایت به عنوان یک ابزار مرجع و وسیله کمک آموزشی مهم در کلاس استفاده کنند.

 همچنین این سایت می‌تواند برای کسانی که برای آشنایی یا کسب اطلاعات به صورت فردی یا گروهی قصد مراجعه به وزارت را دارند مفید بوده و نیز می‌تواند برای سفارت‌ها و کنسولگری‌ها مختلف در تمام جهان مثمر ثمر باشد.
 
این سایت دیدگاه های سنتی در زمینه دیپلماسی را به چالش می‌کشد
صفحه اصلی سایت سؤالات مهمی مانند "چه کسی دیپلماسی را طراحی می‌کند؟" را مطرح کرده و سپس این سؤال‌هایی را با مجموعه ای از تصاویر دنبال می‌کند که دیدگاه های سنّتی را در زمینه کار دیپلمات‌ها یا حوزه های فعالیتشان به چالش می‌کشد.

در بخش "دیپلماسی 101"، به بینندگان چگونگی تاثیر گذاری کار خدمات خارجی وزارت بر زندگی روزمره افراد یا چگونگی فعالیت سفارت‌های آمریکا در کشورهای خارجی در سراسر جهان ارائه شده است.

در بخش "کاوشگر" نقشه‌ای از محل‌های کار دیپلمات‌های آمریکا در جهان، مسائل روزمره مورد توجه سفارت و پرسنل سفارت، ارائه شده که کاربران می‌توانند در آن به کاوش بپردازند. همچنین این سایت مراجع آموزشی، فرهنگ لغت دیپلماتیک و یک راهنما برای دانشجویان علاقمند به امور دیپلماتیک نیز ارائه می‌دهد.
 
ابزاری برای پیشبرد اهداف وزارت خارجه آمریکا
این سایت یکی از روش‌های بسیار مهم است که مرکز دیپلماسی آمریکا قصد دارد از طریق آن ماموریتش را در جهت ایجاد پایگاهی واحد برای بررسی پیشینه، عملکرد و چالش‌های دیپلماتیک آمریکا به پیش ببرد.

کارشناسان غربی معتقدند، آمريکا در تلاش است با استفاده از فناوري‌هاي نوين ارتباطي سايه حضور خود در جهان را بگستراند اما برنامه‌هايي را كه تاكنون به كار گرفته‌ است موفق نبوده‌اند. به نظر می‌رسد راه اندازی این سایت تلاش دیگری از این دست خواهد بود.