Gerdab.IR | گرداب

جرس هم در توهم بی‌بی‌سی شریک شد

تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۸۹

سایت وزیر ارشاد دولت اصلاحات، شرکت‌های هرمی را از شبکه‌های حامی کاندید ناکام دانسته و نوشته است: اقدام وزارت اطلاعات ایران برای مقابله با شبکه‌های اجتماعی حامی کاندید اصلاحات است.

به گزارش گرداب، پس از آنکه تلویزیون دولتی انگلیس برخورد دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی کشور با سردسته‌های شرکت‌های هرمی را "ترساندن مردم" نامید، سایت حامیان خارج نشین کاندید شکست خورده اصلاحات هم از این اقدام، ابراز نگرانی کرد.

سایت ضد انقلابی جرس در مطلبی که بر روی خروجی خود قرار داده، مدعی شده است: ساده‌انگاری محض است، اگر برخورد اخیر انجام شده با این گروه از شهروندان ایرانی، اقدامی ناگهانی برای برخورد حقوقی و قضایی با مشکل شرکت‌های هرمی در اقتصاد ایران، تحلیل شود.

سایت وزیر دولت ارشاد اصلاحات با بیان اینکه "هیچ اقدامی در شرایط و اوضاع و احوال امروز ایران خارج از تحلیل امنیتی، قابل ارزیابی نیست"، شرکت‌های هرمی را از شبکه‌های حامی میرحسین موسوی دانسته و نوشته است: اقدام وزارت اطلاعات ایران برای مقابله با شبکه‌های اجتماعی حامی میرحسین موسوی است.

در ادامه این مطلب هم ارتباطات گسترده سران شبکه‌های هرمی برای ایجاد فساد اقتصادی و زمینه‌سازی برای خروج ارز از کشور، "مباحثات سیاسی جریان مخالف نظام ایران" نامیده شده و آمده است: ارتباطات دوستانه و کاری و روابط فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی که ذیل فعالیت‌های شرکت‌های هرمی، میان اعضای رده پایین و بدنهٔ این شرکت‌ها شکل می‌گیرد، مجالی برای تبادل نظر‌ها و همچنین اقدام سیاسی است که با یورش پنج‌شنبه شب گذشته نیروهای امنیتی و انتظامی جمهوری اسلامی و بازداشت بیش از چهار هزار نفر، در ظاهر سرکوب شده و با تهدید غیرمستقیمی که مقام آگاه وزارت اطلاعات اعلام و عنوان کرده که دو میلیون عضو این شرکت‌ها شناسایی شده‌اند، عملا تلاش می‌کند مانع از شکل‌گیری هرنوع اجتماع و هماهنگی شود.

دفاع سایت حامی کاندید ناکام از شرکت‌های هرمی درحالی صورت گرفته که شرکت‌های هرمی با ترفندهای مختلفی که تاکنون به کار بسته‌اند، مبالغ کلانی را به بهانه سودآور بودن سرمایه گذاری در این شبکه‌ها از شهروندان دریافت کرده، سپس از ایران گریخته‌اند.

به عنوان نمونه در جریان انهدام بزرگ‌ترین شرکت هرمی کشور در اسفند ماه سال ۸۸، اعلام شد که سرشبکه‌های باند مذکور ضمن فریب بیش از ۳۰۰ هزار نفر، بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان کلاهبرداری نموده که بخش اعظم آن را به حساب‌های شرکت در خارج از کشور واریز کرده‌اند.

منبع: شبکه ایران