Gerdab.IR | گرداب

در چارچوب برنامه "ادوارد مورو" و به 6 زبان؛

آموزش خبرنگاران 105 کشور جهان از سوی وزارت خارجه آمریکا

تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۰

وزارت خارجه آمریکا در چارچوب برنامه "ادوارد مورو" و به 6 زبان، خبرنگاران 105 کشور جهان را آموزش می‌دهد.

به گزارش گرداب به نقل از وزارت خارجه آمریکا، روزنامه‌نگارانی از 105 کشور حدفاصل 24 اکتبر تا 11 نوامبر در برنامه ادوارد موروی وزارت امور خارجه آمریکا شرکت می‌کنند.

این برنامه از سوی "هیئت آموزش و امور فرهنگی برنامه بین‌المللی دیدارها" برگزار می‌شود. برنامه مورو تقریبا 150 روزنامه‌نگار بین‌المللی را در کنار همتایان آمریکایی‌شان قرار داده و دو طرف در کلاس‌های درس ژورنالیسم و اتاق‌های خبر یکدیگر را ملاقات می‌کنند.

برنامه مورو با همکاری موسسه "آسپن" و 10 دانشگاه همکار برگزار شده و در قالب آن برنامه‌هایی به 6 زبان برای شرکت‌کنندگان برگزار می‌شود.

برنامه مورو که ششمین سال خود را پشت سر می‌گذارد در واشنگتن و با برگزاری سمپوزیومی با همکاری انستیتو آسپن شروع می‌شود. روز سه‌شنبه 25 اکتبر "وندی شرمن"، معاون وزیر امورخارجه در امور سیاسی در جمع این خبرنگاران در محل وزارت امورخارجه سخن گفت.

شرکت‌کنندگان در ادامه برنامه در گروه‌های کوچک‌تر به سمینارهای آکادمیک و فرصت‌های میدانی با استایید و دانشجویان 10 مدرسه ژورنالیسم از جمله مدرسه ژورنالیسم و ارتباطات جمعی والترکرونکیت، دانشگاه ایالتی آریزونا، کالج ژورنالیسم و ارتباطات جمعی گیلورد، دانشگاه اوکلاهما، مدرسه ژورنالیسم و ارتباطات جمعی، دانشگاه کارولینای شمالی در چپل‌هیل، مدرسه روابط عمومی نیوهاوس و مدرسه شهروندی و امورعمومی مکسول، دانشگاه سراکوز، کالج روزنامه‌نگاری فیلیپ مریل، دانشگاه مریلند، کالج ژورنالیسم و پژوهش‌های رسانه‌ای گرادی، دانشگاه کالیفرنیای‌جنوبی، مدرسه ژورنالیسم رینولدز، دانشگاه نوادا، کالج ارتباطات و اطلاعات و دانشگاه تنسی می‌روند.

خبرنگاران بین‌المللی همچنین به شهرهای مختلف آمریکا سفر می‌کنند تا شاهد پوشش رسانه‌ای سیاست‌های ایالتی و فدرال و همچنین زندگی مردم آمریکا و ریشه‌های مشارکت در امور سیاسی باشند.

این برنامه در شهر نیویورک با دیدار از مراکز رسانه‌ای معتبر و سمپوزیومی برای تاکید بر اهمیت و تاثیر ادبیات رسانه‌ای بر ژورنالیسم به پایان می‌رسد. در پایان برنامه امسال برنامه مورو بیش از 900 فارغ‌التحصیل خواهد داشت.

برنامه تبادل نیروهای متخصص دیدارهای بین‌المللی وزارت امورخارجه در هفتادمین سالگرد فعالیت خود مترصد مرتبط ساختن چهره‌های در حال ظهور و همتایان آمریکایی‌شان از طریق برنامه‌های کوتاه‌مدت برای ایجاد درک متقابل در مورد موضوعات سیاست خارجی است.

تاکنون نزدیک به 200 هزار تن از چهره‌های شناخته شده از جمله 320 رئیس دولت و رهبر کنونی یا پیشین و هزاران تن از فعالان بخش‌های دولتی و خصوصی در این برنامه شرکت کرده‌اند.

منبع: فارس