Gerdab.IR | گرداب

بی بی سی خبر داد؛

مانور مشترک اروپا و آمریکا برای مقابله با حملات سایبری

تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۰

سازمان امنیت بریتانیا به تازگی هشدار داد که موارد حمله اینترنتی در این کشور به حد نگران کننده ای رسیده است. کشورهای دیگر اتحادیه اروپا هم از افزایش حملات مشابه خبر داده اند.

به گزارش گرداب، سایت بی‌بی‌سی فارسی نوشت: مسئولان امنیت سایبری در ایالات متحده و اتحادیه اروپا با برگزاری یک مانور مشترک، قابلیت های خود برای مقابله با حملات اینترنتی را به آزمایش گذاشته اند. این مانور که در بروکسل برگزار شد، نخستین آزمایش مشترک آمادگی دفاعی آمریکا و اروپا در برابر حملات اینترنتی بود.

بنا بر گزارش بی‌‌بی‌سی، اعضای اتحادیه اروپا سال گذشته مانور مشترکی را برگزار کردند که نشان داد این کشورها باید برای مقابله با حملات احتمالی بیشتر تلاش کنند.

سازمان امنیت بریتانیا به تازگی هشدار داد که موارد حمله اینترنتی در این کشور به حد نگران کننده‌ای رسیده است. کشورهای دیگر اتحادیه اروپا هم از افزایش حملات مشابه خبر داده اند.

بی‌بی‌سی در ادامه نوشت: به گفته "نیلی کروس"،کمیسر برنامه ریزی دیجیتال اتحادیه اروپا، افزایش حملات اینترنتی بیانگر نیاز به اقدام جهانی است. "اودو هلمبرکت" از محققان موسسه "انیسا" که مشاور امنیتی اتحادیه اروپاست، نیز گفت: «اینترنت ستون فقرات جامعه ماست. ما از آن برای داد و ستد و زندگی خصوصی خود استفاده می کنیم. هر چه بیشتر به آن وابسته تر شویم، باید بیشتر تبادل اطلاعات کنیم تا بتوانیم از زیرساخت های خود دفاع کنیم.»

در مانور روز پنجشنبه، دو سناریو آزمایش شد. اولین مورد آزمایش، سرقت اطلاعات محرمانه سازمان های امنیتی در اروپا و انتشار آن در اینترنت بود. دومین سناریو هم مربوط به حمله خرابکاران اینترنتی به سامانه های کنترل شبکه های توزیع انرژی بود.

این دو آزمایش با هدف افزایش هماهنگی میان سازمان های امنیتی در دو سوی اقیانوس اطلس و آشنایی بیشتر آن ها با قابلیت های یکدیگر انجام شدند.

منبع: جام نیوز