Gerdab.IR | گرداب

تبليغ يك بازي جديد رایانه‌ای:

برده اي بخريد و آن را استثمار كنيد!

تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۰

به تازگي دموی يك بازي جديد در فضاي اينترنت منتشر شده كه در تبليغات خود مخاطب را به برده‌داري و استثمار آن و تربيت برده با شلاق، چاقو و... تشويق مي كند.

به گزارش گرداب، به تازگی فیلم عجیبی در اینترنت پخش شده است که به معرفی بازی ای با عنوان "بازي برده‌داري" (Slavery: The Game) می پردازد.

از عنوان و دموی بازی مشخص است که بازی در مورد قرن هفدهم میلادی، دوران سلطه اروپا بر جهان و اوج استعمارگری و برده داری آنان است. در این تریلر 48 ثانیه‌ای جملات عجیبی چون " برده ای بخرید و آنان را تربیت کنید و استثمارشان کنید" به چشم می خورد و وسایلی چون شلاق، چماق و اسلحه برای تنبیه برده ها به نمایش در می آید!

به هر حال، بر اساس آمارها، پس از قاچاق اسلحه و مواد مخدر، قاچاق انسان سومين تجارت پرسود جهان محسوب مي شود كه البته مقصد آنها به سوي كشورهاي مدعي حقوق بشر آمريكا و اروپا جهت بردگي جنسي و يا بيگاري است. لذا شايد لازم باشد كه برده داران مدرن غربي با چنين بازي هايي آداب برده داري را بيشتر بياموزند!

"کورت والدهايم"، دبير کل سابق سازمان ملل در دهه هفتاد ميلادي، که قرن بيستم را پايان دوره برده داري اعلام كرد؛ بيايد و ببيند كه فرزندانش چگونه برده داري نويني اختراع كرده اند كه نه تنها سياهان كه كودكان و زنان سفيد پوست را به بردگي جنسي و جسمي كشيده اند.
در انتهای دمو نیز لوگوهای PS3 و X360 و PC را مشاهده می کنیم. بعید به نظر می رسيد که مایکروسافت و سونی اجازه بدهند که این عنوان بر روی پلتفرم هایشان عرضه شود و بسیاری اين توجيه را دارند که این تریلر فقط یک ترول اینترنتی است. در ابتدای دمو، لوگوی رده سنی AO ( فقط بزرگسالان) به نمایش در می آید، اما منابع اعلام کرده اند که در چندین ماه گذشته بازی‌ای با این رده سنی در ESRB به ثبت نرسیده است.

منابع معتبر طبق تحقیقاتی که در مورد این تریلر به عمل آورده اند اظهار داشته اند که احتمال دارد كه چنین بازی ای وجود نداشته باشد، امّا ایجاد شدن سایت بازی و قرار دادن این دمو احتمال عرضه‌ بازی را بسیار زیاد می‌کند. چیزی که مشخص است این است که این دمو در آینده با توجه به مضامین مطرح شده در آن بسیار بحث برانگیز خواهد بود.




برده داري در اروپا و آمريكاي امروز

در گزارش سازمان ملل كه سال گذشته منتشر شد، به دو دليل اصلي براي قاچاق انسان ( كه نام ديگر برده داري و برده فروشي است) به اين قاره چنين اشاره شده است: تن‌فروشي و كار اجباري. به عبارتي ديگر برده‌داري كه درست مانند سده‌هاي پيشين با آوردن شهرونداني عمدتا از كشورهاي فقير يا در حال توسعه و خريد و فروش آنها در اروپا و آمريكا همراه است. فرايندي كه به گفته سازمان ملل ساليانه ۲.۵ ميليارد يورو سود، نصيب "تاجران انسان" مي‌كند و هر سال هم در حال افزايش است.

ساليانه ۵۰ درصد به قربانيان قاچاق انسان در اروپا افزوده مي‌شود و با در نظر گرفتن سود سرشار و افزايش هر ساله‌اش، به پر منفعت‌ترين عمل تبه‌كارانه در اروپا تبديل شده است.

در اروپا بيش از ۱۴۰ هزار نفر از كودكان و زنان براي تن‌فروشي و مردان براي كار اجباري، گاه، در اردوگاه‌هاي مخفي كار استفاده مي‌شوند. البته آمارهاي غيررسمي كه واقعي تر به نظر مي رسند، اين تعداد را ٤ميليون نفر نيز ذكر كرده اند.

عمده اين افراد در مكان‌هاي بسته -مثلا در سالن‌هاي ماساژ- به كار گمارده مي‌شوند و كم‌تر در خيابان‌هاي اثري از آنها ديده مي‌شود.    

منبع: مشرق