Gerdab.IR | گرداب

"هاآرتص" و "شین بت" تایید کردند؛

حمله‌ سایبری گسترده به رژیم صهیونیستی

تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۰

کامپیوترهای ارتش، وزارتخانه‌های گوناگون و سازمان‌های اطلاعاتی اسرائیل از کار افتادند. مقامات اسرائیلی علت از کارافتادن کامپیوترها را نقص فنی می‌دانند.

به گزارش گرداب به نقل از سایت دویچه وله،  چند ساعت کامپیوترهای تعدادی از وزارتخانه‌ رژیم صهیونیستی، از جمله وزارت اقتصاد و همچنین ارتش این رژیم و سازمان‌های اطلاعاتی موساد و شین بت از کار افتادند.

به ادعای دویچوله کارشناسان از بزرگ‌ترین حمله‌ سایبری به اسرائیل سخن می‌گویند. به گزارش روزنامه‌ صهیونیستی "ها آرتص" ارتش و سازمان امنیتی "شین بت" حمله به کامپیوترهای خود را تایید کرده‌اند.

مقامات اسرائیلی گفته‌اند که علت از کارافتادن کامپیوترها نقص فنی بوده است. اما روزنامه‌ "هاآرتص" این حمله را با یک پیام ویدئویی  که گروه اینترنتی "ناشناس ام ام وی" پیش از این در اینترنت منتشر کرده بود، مرتبط می‌داند.

گروه "ناشناس ام ام وی" در پیام ویدئویی خود، به اسرائیل به دلیل محاصره نوار غزه و جلوگیری از رساندن کمک‌های انسانی به ساکنان این منطقه انتقاد کرده بود. در این پیام آمده است که توقیف کشتی‌هایی که در راه نوار غزه هستند، "دزدی دریایی" محسوب می‌شود و اسرائیل از این طریق حقوق بین‌الملل را نقض می‌کند. در پیام ویدئویی گفته شده است تا زمانی که اسرائیل به این اقدامات ادامه می‌دهد، "چاره‌ دیگری جز حمله‌های متقابل وجود ندارد."

به گفته‌ "شای پلیتس‌بلاو"، رئیس شرکتی که تحقیقات در باره‌ از کار افتادن کامپیوترها را به عهده گرفته است، این امکان وجود دارد که هکرها از طریق انکار سرویس (DDoS) کامپیوترهای دولتی اسرائیل را فلج کنند، اما او تاکنون نشانه‌های چنین اقدامی را کشف نکرده است. "پلیتس‌بلاو" به روزنامه‌ اسرائیلی "یدیعوت آحارونوت" گفته است که با وجود تهدیدی که از گروه ناشناس در اینترنت منتشر شده، از کارافتادن کامپیوترها‌ در روز یکشنبه، نمی‌تواند کار هکرها باشد.

دویچوله مدعی است، هکرهای بی‌شماری در کشورهای گوناگون درصدند به کامپیوترهای دولتی رژیم صهیونیستی حمله کنند. روزنامه‌ هاآرتص در این رابطه می‌نویسد: هکرها به طور متوسط روزانه 80 هزار بار به کامپیوترهای وزارت دفاع اسرائیل حمله می‌کنند.

آخرین حمله‌ سایبری گسترده به کامپیوترهای دولتی این کشور، از جمله به کامپیوترهای سازمان اطلاعاتی موساد، در اوائل سپتامبر سال جاری انجام شد. این حمله بخشی از حمله‌های سایبری به کامپیوترهای زیادی از جمله در ایران، آمریکا و بریتانیا بود.

دویچوله در پایان گزارش خود سعی کرد این حملات سایبری و حملات ماه سپتامبر را به ایران مرتبط کند.

منبع: جام نیوز