Gerdab.IR | گرداب

سند دیگری از همکاری گسترده گوگل با دولت آمریکا؛

عضویت گستره نهادهای دولتی آمریکا در گوگل پلاس!

تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۰

کوچ دسته جمعی بسیاری از نهادهای دولتی در آمریکا به سرویس گوگل پلاس و فعالیت گسترده شبکه ای آنها از این طریق یک بار دیگر گمانه زنی در مورد همکاری های مخفیانه گوگل و کاخ سفید را افزایش داده است.

به گزارش گرداب به نقل از اینفورمیشن ویک، کوچ دسته جمعی بسیاری از نهادهای دولتی در آمریکا به سرویس گوگل پلاس و فعالیت گسترده شبکه ای آنها از این طریق یک بار دیگر گمانه زنی در مورد همکاری های مخفیانه گوگل و کاخ سفید را افزایش داده است.

چند روزی است که کاربران شبکه اجتماعی گوگل پلاس دیگر محدود به اشخاص حقیقی نیستند و صاحبان مشاغل و کاربران تجاری نیز می توانند در آن عضویت پیدا کنند. اما در همین مدت سازمان ها و ادارات دولتی آمریکا بیش از دیگر موسسات به عضویت در گوگل پلاس تمایل نشان داده اند که این مسئله نشان می دهد کاخ سفید به همکاری های اطلاعاتی و شبکه ای با گوگل علاقه زیادی دارد.

از جمله سازمان ها و اداراتی که در این مدت به گوگل پلاس پیوسته اند می توان به ناسا، نیروی دریایی این کشور، تفنگداران دریایی آمریکا، آژانس ملی امنیت هسته ای و وزارت خانه های مختلف اشاره کرد.

کارشناسان معتقدند بررسی عملکرد دیگر کاربران اینترنت و زیرنظر گرفتن آنها از جمله علل علاقه کاخ سفید به حضور در گوگل پلاس است.

پیش از این گوگل اعتراف کرده بود که اطلاعات مربوط به جستجوهای کاربران را به طور گسترده در اختیار دولت آمریکا قرار داده است.

منبع: فارس