Gerdab.IR | گرداب

پنتاگون رسما جاسوسي و ترور در ايران را تاييد كرد

تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۸۹

پنتاگون رسما فعاليت نظاميان آمريكا در زمينه جاسوسي و ترور در ايران را تاييد كرد و اين در شرايطي است كه وزير اطلاعات ايران از محرز شدن همكاري سه تبعه آمريكايي بازداشت شده با نهادهاي جاسوسي آمريكا خبر داده است.

گرداب- روزنامه آمريكايي نيويورك تايمز: "ديويد پترائوس" رئيس فرماندهي مركزي آمريكا در خاورميانه و آسياي مركزي در ماه سپتامبر سال 2009 دستوري را صادر كرده است كه طي آن به گروه‌هاي نظامي ويژه آمريكا موسوم به "نيروهاي مشترك ويژه غير متعارف جنگي" اجازه داده مي‌شد تا عمليات‌هاي جاسوسي در كشورهايي مانند ايران، عربستان، يمن و سومالي انجام دهند.
اهداف اين دستور نفوذ، برهم زدن، مقابله و نابودي شبه نظاميان و آماده كردن فضا براي حمله‌هاي نظامي آينده در كشورهاي هدف است.
مجله آمريكايي تايم نيز به نقل از مقامات ناشناس آمريكايي مدعي شد، اين گروه دستور دارد تا در ايران به جمع آوري اطلاعات بپردازند تا مقدمات حمله احتمالي به ايران فراهم شود.
پيش از اين حيدر مصلحي وزير اطلاعات ايران از ارتباط 3 تبعه آمريكايي بازداشت شده در ايران با نهادهاي جاسوسي آمريكا خبر داد.
مصلحي در اين باره گفته بود: تهران مدارك مستندي در اختيار دارد كه اين سه تبعه آمريكايي با سرويس هاي اطلاعاتي در ارتباط بوده اند.

منبع: خبرگزاری فارس