Gerdab.IR | گرداب

پیش‌شماره 3 بسته خبری؛

سلام گوگل بی‌طمع نیست!/ سرقت اطلاعات مشتریان بانک ملی/طراحي جديد يوتيوب/ فايرفاکس از کروم عقب ماند/کاربران معتاد و روانی!/ عرضه ‌نرم‌افزار خطایاب/ ممنوعیت استفاده از آی‌فون/ نظریه شش درجه جدایی و...

تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۰

سرویس فضای مجازی سایت گرداب در نظر دارد از این پس "بسته‌خبری" شامل اخبار مربوط به فضای مجازی، فناوری‌های نوین و... را برای کاربران به صورت هفتگی منتشر کند.

به گزارش گرداب، سرویس فضای مجازی سایت گرداب در نظر دارد از این پس "بسته‌خبری" شامل اخبار مربوط به فضای مجازی و فناوری‌های نوین و... را برای کاربران به صورت هفتگی منتشر کند.

با توجه به اهمیت جایگاه کاربران، گرداب این بسته خبری را بر اساس پیشنهاد کاربران خود نامگذاری خواهد کرد. کاربران در ارائه عنوان این بسته خبری، محتوای آن را که پیش از این ذکر شد مورد توجه قرار دهند. علاوه بر این از کاربران دعوت می‌شود در محتوای این بسته خبری با پایگاه اطلاع رسانی گرداب همکاری کرده و ما را در فراهم آوردن آنچه مورد نیاز و پسند ایشان است، یاری کنند. علاقمندان می‌توانند عنوان و اخبار پیشنهادی خود را به آدرس info@gerdab.ir ارسال کنند.


نظریه "شش درجه جدایی" شکسته شد
فیس‌بوک اعلام کرد بر اساس نتایج جدید به‌دست‌آمده به طور متوسط افراد تنها 4.74 درجه با هم فاصله دارند و بدین ترتیب  نظریه"شش درجه جدایی" شکسته شد.
شش درجه جدایی نام نظریه‌ای است که از طریق آن اثبات می‌شود هر دو شخص دلخواه بر روی کره زمین به طور متوسط با شش واسطه یا کمتر به هم مربوط می‌شوند.



400 صفحه سند از رفتار ضدرقابتی گوگل
کمیسیون اروپا از زیرمجموعه های اتحادیه اروپا 400 صفحه سند و مدرک از رفتار تجاری ضدرقابتی گوگل تهیه و منتشر کرد.
اتحادیه اروپا معتقد است گوگل از تسلط خود بر بازار جستجوگرهای اینترنتی برای افزایش ناعادلانه سهم برخی سرویس ها و محصولاتش در بازار سوءاستفاده کرده است.


استفاده از نقص "ادوب ریدر" برای حمله به پیمانکاران وزارت دفاع آمریکا
شرکت ادوب تایید کرده که وجود یک نقص امنیتی در نرم افزار ادوب ریدر باعث سوءاستفاده هکرها شده تا به محتوای قراردادهای منعقد شده چند شرکت با وزارت دفاع آمریکا دسترسی پیدا کنند.
به گزارش گرداب، ادوب می گوید وصله نرم افزاری برای حل این مشکل را تا هفته آینده عرضه خواهد کرد، اما واقعا نقص در نرم افزار ادوب است یا در سیستم امنیتی وزارت دفاع آمریکا‌ آن هم با این همه ادعا؟!


مردم چه چیزی را بیشتر از همه در یاهو جستجو کردند؟
لیست منتشر شده برای جستجوهای سال 2011 یاهو نشان می‌دهد که "آی‌فون" در صدر جستجوهای سال بوده است.
آی‌فون بالاتر از اشخاص مشهور، فجایع طبیعی و تحولات سیاسی در صدر فهرست های یاهو قرار گرفته است.


سلام گوگل بی‌طمع نیست!
در جریان انتخابات اخیر مصر، گوگل با راه‌اندازی سایت‌های متعدد کوشید به عطش کاربران مصری برای کسب اطلاعات درباره نامزدهای انتخاباتی پاسخ دهد.
یکی از مدیران گوگل در خاورمیانه و شمال آفریقا گفت که شرکت گوگل به کمیته عالی انتخابات و وزارت کشور مصر خدمات فنی ارائه می‌کند.
چندی پیش گوگل به همین مناسب لوگوی خود در مصر را به شکل زیر تغییر داد.


سرقت اطلاعات محرمانه مشتریان بانک ملی
بانک ملی ایران طی اطلاعیه‌ای از مشتریان خواست اطلاعات محرمانه حساب بانکی خود را دراختیار افراد ناشناس قرار ندهند.
اخیراً افرادی ناشناس با ارسال نامه الکترونیکی تحت عناوین مختلف نظیر بهره‌مندی از جوایز ویژه، از مشتریان خواسته‌اند تا اطلاعات محرمانه حساب خود را برای آنها ارسال کنند.


ويژگي طراحي جديد يوتيوب    
يوتيوب از بزرگ‌ترين طراحي مجدد اين سايت رونمايي كرد.
یکی از مهمترین ویژگی این طراحی جدید اشتراک گذاری ويدئوها از یوتیوب در فيس‌بوک و گوگل‌پلاس و برعکس است.


تاثیر اینترنت بی سیم لپ‌تاپ بر باروری مردان
نتیجه تحقیق دانشمندان آمریکایی و آرژانتینی نشان می دهد، تشعشعات الکترومغناطیسی که از Wi-Fi لپ‌تاپ منتشر می‌شود، می‌تواند بر باروری مردان تاثیر بگذارد.


فايرفاکس از کروم عقب ماند
جدیدترین آمار منتشر شده نشان می‌دهد مرورگر کروم با تثبیت وضعیت خود به طور کامل مرورگر فایرفاکس را پشت سر گذاشته است.
به گزارش گرداب، مرروگر کروم متعلق به شرکت نه چندان خوش سابقه گوگل است. گویا گوگل قصد دارد همه سرویس‌ها و امکانات را یکجا به کاربر ارائه دهد تا در انجام وظیفه جمع آوری اطلاعات چیزی از قلم نیافتد.



بورس در انتظار فیس‌بوک ۱۰۰ میلیارد دلاری
شرکت فیس‌ بوک برای اولین عرضه عمومی سهام خود در سه ماهه دوم سال آینده میلادی برنامه‌ریزی می‌کند.
برآورد‌ها نشان می‌دهد که ارزش عرضه عمومی اولیه سهام این شرکت تا ۱۰ میلیارد دلار افزایش یافته است. با این حساب ارزش سهام فیس بوک بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود.
به این ترتیب فیس بوک قادر است بیش از دیگر شرکت‌های فعال در حوزه فناوری سرمایه جذب کند.


عرضه ‌نرم‌افزار تحت وب خطایاب فارسی

نسخه تحت وب "ویراستیار" به عنوان اولین نرم‌افزار خطایاب فارسی، بدون نیاز به نصب بر روی سیستم و نرم‌افزار مایکروسافت ورد، از سوی "دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی" عرضه شد.
به گزارش گرداب، پیشنهاد می‌کنیم دوستان به سایت virastyar.ir  مراجعه و از این نرم افزار استفاده کنند تا شاید از قلت‌های املاعی(!) موجود در وبلاگ‌ها و پایگاه‌های خبری کاسته شود.


کاربران معتاد و روانی!

به گفته محققین، اعتیاد به بازی ویدئویی و اینترنت، به زودی به عنوان اختلالات سلامت روانی، طبقه‌بندی می‌شود.
کارشناسان سلامت روانی بین‌المللی، اعتیاد به بازی‌های ویدئوئی و اینترنت را در ویرایش جدید کتابچه راهنمای آماری و شناختی اختلالات روانی، به رسمیت شناختند.
به گزارش گرداب، کاربران محترم مصلحت آن است که بیش از گذشته در مصرف اینترنت مراقبت کنید تا احیانا برچسبی نچسبد!





اعتصاب کارگران چینی آی‌بی‌ام و اپل
حدود هزار کارگر محلی کارخانه‌های شرکت های آی‌بی‌ام و اپل در چین  به خاطر ساعات کاری زیاد اعتصاب کردند.
 به گزارش گرداب، پیش از این گروهی از کارگران چینی  یکی از کارخانه‌های سازنده محصولات اپل، در نامه‌ای به "استیو جابز" در مورد وضعیت بد کارگران نوشتند: بسیاری از کارگران این کارخانه به خاطر تماس با ماده "ان- هگزان" بیمار شدند. از این ماده به جای الکل برای تسریع عملیات تمیزکردن نمایشگرها استفاده می‌شود.


استفاده از آي‌فون در سوريه ممنوع شد
مقامات سوري نسبت به استفاده از "آي‌فون" در اين كشور هشدار دادند. مالکيت و هم‌چنين واردات آي‌فون در اين كشور هم ممنوع اعلام شده است.
به گزارش گرداب، این هم یک چشمه از فناوری که در خدمت هدایت و سازمان‌دهی آشوبگران قرار دارد.


به https توجه کنید!
"سید محسن میربهرسی"، معاون اجتماعی پلیس فتا گفت: «مردم به هنگام پرداخت وجوه برای خرید اینترنتی توجه داشته باشند که نبودن نماد یک قفل یا عبارت //:https در کنار نوار آدرس اینترنتی صفحه پرداخت، راهی برای شناخت جعلی بودن و کلاهبرداری است.»



5 مطلب پر توئیت در هر ثانیه
فکر می‌کنید چه مطالبی بیشترین میزان توئیت در هر ثانیه را در سال 2011 داشته‌‍‌اند؟ مرگ اسامه بن لادن، مرگ استیو جابز یا سونامی ژاپن؟
هیچ یک کدام! بلکه خبر مربوط به مراسم اهدای جوایز موزیک ویدئوی امتیوی با 8 هزار و 868 توئیت در ثانیه. پس از آن اعدام "تروی دیویس"،حوادث مربوط به پایان جام جهانی فوتبال زنان، حذف برزیل از کوبا آمریکا و آرزوهای مربوط به سال جدید قرار دارند.


الزام دستگاه‌های حساس اقتصادی به اخذ گواهی‌ امنیت در 2 سال اول برنامه پنجم

نائب رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت‌: «در 2 سال نخست برنامه پنج ساله پنجم، دستگاه‌های حیاتی، حساس و مالی کشور باید گواهی‌نامه ISMS (نظام مدیریت امنیت اطلاعات) را اخذ کنند.»
"سعید مهدیون" خاطر نشان کرد: «البته گواهی به این شکل نیست که یک بار اخذ شود و برای همیشه کفایت کند، بلکه باید هر چند یک بار تمدید شود.»


سرک کشیدن‌ گوگل به داخل ساختما‌ن‌ها
گوگل به دنبال گسترش پوشش خود فراتر از شهرها و کشورها، نقشه‌برداري از فضاي داخلي اماکني چون مراکز خريد و فرودگاه‌ها را آغاز کرده است.
سرويس نقشه‌برداري آنلاين گوگل، کاربران اندرويد را در داخل فرودگاه‌ها، مراکز خريد و فروشگاه‌هاي بزرگ در آمريکا و ژاپن هدايت مي‌کند.


رقیبی منعطف برای اندروید

بیشتر کارشناسان بر این عقیده بودند که سیستم‌عامل ویندوزفون دیگر نمی‌تواند به روزهای اوج خودش در نبود اندروید بازگردد، اما دریافت جایزه منعطف‌ترین سیستم‌عامل موبایل از سوی یک موسسه تحقیقاتی معتبر تا اندازه‌ای این باور را نقض کرده است.
به گزارش گرداب، اندروید، ویندوز فون و ios سه رقیب مهم در میان سیستم عامل تلفن‌های هوشمند هستند.