Gerdab.IR | گرداب

"برنامه معافیت ویزا"، گام جدید دیپلماسی عمومی آمریکا

تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۰

مدیر انجمن سفر آمریکا گفت که گسترش برنامه معافیت ویزا، فرصت‌های اقتصادی را افزایش و امنیت ملی آمریکا را بهبود بخشیده و در عین حال موجب گسترش دیپلماسی عمومی آمریکا در اقصی نقاط جهان می‌شود.

به گزارش گرداب، "انجمن سفر آمریکا" (U.S Travel Association) از کنگره این کشور خواست تا "برنامه معافیت ویزا" را توسعه دهد.

"راجر داو"، مدیر انجمن سفر آمریکا گفت که توسعه و گسترش برنامه معافیت ویزا (VWP)، فرصت‌های اقتصادی را افزایش و امنیت ملی آمریکا را بهبود بخشیده و در عین حال موجب گسترش دیپلماسی عمومی آمریکا در اقصی نقاط جهان می شود.

اظهارات داو در یک جلسه استماع در زیرکمیته سیاستگذاری امور مهاجرتی در کنگره مطرح شد. داو در ادامه گفت: «از زمان به اجرا درآمدن برنامه معافیت ویزا در سال 1986، این برنامه ابزار بسیار ارزشمندی برای امنیت ملی و دیپلماسی عمومی آمریکا بوده و همچنین برای سلامتی اقتصادی ملت ما نقش بسیار حیاتی داشته است.»

داو گفت که برنامه معافیت ویزا محرکه امیدبخشی برای اقتصاد آمریکا بوده است. در سال 2010، کشورهای دربرگیرنده در این برنامه، بزرگترین منبع مسافرتهای خارجی به ایالات متحده بوده که بیش از 17 میلیون بازدیدکننده یعنی 65 درصد کل بازدیدکنندگان خارجی را شامل می شود. در همین حال، این بازدیدکنندگان حدود 61 میلیارد دلار در آمریکا هزینه کرده که 433 هزار شغل ایجاد نموده و در نهایت درآمدهای مالیاتی را تا سقف 9 میلیارد دلار افزایش داده‌اند.

داو این‌طور ادامه داد: «فرصت‌هایی که از گسترش این برنامه برای اقتصادهای مهم نوظهور حاصل می شود بسیار متحیرکننده است. درحالی که زیرکمیته در حال بررسی و بازنگری برنامه است، ما مصریم تا شما روی این مزایا برای سیاست خارجی، امنیت داخلی و اقتصاد تأمل کرده چرا که منطق اولیه ایجاد چنین برنامه‌ای، ارتقا همین موارد بوده است.»

جلسه استماع داو در تاریخ 7 دسامبر و در حضور زیرکمیته سیاستگذاری امور مهاجرتی در کنگره با موضوع "نظارت بر برنامه معافیت ویزا: ریسکها و مزایای این برنامه" برگزار شد.

منبع: مشرق