Gerdab.IR | گرداب

آغاز تحقیقات در خصوص عملکرد انحصارطلبانه گوگل

تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۰

گوگل به علت موقعیت برتر تجاری خود دست به اقدامات انحصارطلبانه می زند و سعی می کند از حضور رقبای خود در بازار به اتکای روش های انحصارطلبانه بکاهد.

به گزارش گرداب به نقل از وی تری، دو سناتور آمریکایی از کمیسیون فدرال ارتباطات این کشور خواسته اند در مورد عملکرد تجاری گوگل تحقیقات تازه ای را انجام دهند.
 
این دو سناتور معتقدند که گوگل به علت موقعیت برتر تجاری خود دست به اقدامات انحصارطلبانه می زند و سعی می کند از حضور رقبای خود در بازار به اتکای روش های انحصارطلبانه بکاهد؛ به همین علت باید این شرکت تحت پیگرد قرار گرفته و جریمه شود.

"هرب کل" و "مایک لی" معتقدند که اگر گوگل به این سوءاستفاده های خود ادامه دهد مجال برای دیگر شرکت ها بسیار تنگ خواهد شد و این وضعیت در آینده به شدت تشدید می شود.

این دو نفر اواخر تابستان نامه ای را در این زمینه به یکی از کمیته های فرعی سنای آمریکا تقدیم کردند و اعلام کردند که اثبات انحصارطلبی گوگل نیازمند تحقیقات وسیع و همه جانبه است.

به نظر آنها یکی از زمینه های تداوم انحطارطلبی گوگل نحوه سازماندهی نتایج جستجو در این سایت است، زیرا گوگل از این سرویس به عنوان یک اهرم فشار به نفع یا ضرر شرکت های دیگر استفاده می کند و اگر بخواهد با نمایش نتایج جستجوی مربوط به یک موسسه خاص در صفحه اول این جستجوگر باعث رونق فوق العاده کسب و کار آن خواهد شد.

گوگل در بسیاری از کشورهای اروپایی هم با اتهامات مشابهی روبروست.
 
منبع: فارس