Gerdab.IR | گرداب

ونچربیت؛

گوگل اطلاعات یک شرکت فناوری کنیایی را دزدید

تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۰

گوگل از اطلاعات این شرکت برای فروش خدمات خود بدون کسب اجازه و رضایت آن استفاده کرده است.

به گزارش گرداب به نقل از ونچربیت، مدیران شرکت "Mocality" که در زمینه ارائه خدمات دیتابیس فعال است می‌گویند "گوگل" از اطلاعات این شرکت برای فروش خدمات خود بدون کسب اجازه و رضایت آن استفاده کرده است.

گوگل نه تنها اطلاعات این شرکت کنیایی را به سرقت برده بلکه از آن برای طرح ادعاهایی غلط در مورد فعالیت‌های تجاری Mocality بهره گرفته است.

گوگل از اطلاعات Mocality برای جمع آوری داده‌هایی در مورد فعالیت شرکت‌های تجاری محلی در کنیا بهره گرفته و سپس با این شرکت‌ها تماس گرفته تا به آن‌ها خدمات رقابتی ارائه کرده و Mocality را از دور رقابت خارج کند.

نمایندگان گوگل در کنیا در تماس‌های تلفنی خود به صاحبان مشاغل محلی گفته‌اند که Mocality تحت نظر گوگل فعالیت می‌کند. برخی از آنها هم مدعی شده‌اند Mocality از تاکتیک‌های نامشروع تجاری بهره گرفته و مشتریانش را فریب می‌دهد. شرکت کنیایی تمامی این ادعاها را رد کرده است.

به دنبال این افشاگری گسترده، معاون محصولات و مهندسی گوگل در اروپا و بازارهای نوظهور مجبور به عذرخواهی شده  و از تحقیقات مستقل در این زمینه خبر داده است.

تا به حال بارها گزارش‌هایی در مورد تخلفات نمایندگی‌های گوگل در کشورهای مختلف جهان و عدم نظارت کافی بر عملکرد آن‌ها منتشر شده است.

منبع: فارس