Gerdab.IR | گرداب

ارتقا قدرت هوشمند آمریکا در تبادل بین‌المللی ورزشی با کنگو

تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۰

قدرت هوشمند، کاربرد مجموعه کاملی از ابزارهای دیپلماتیک، از جمله ورزش را شامل می‌شود و به موجب آن مردم وارد صحنه می‌شوند تا به این ترتیب درک عموم افزایش یابد.

به گزارش گرداب،دفتر امور فرهنگی و آموزشی وزارت امور خارجه آمریکا از دومین مبادله بین‌المللی ورزشی این کشور با جمهوری دموکراتیک کونگو خبر داد که این تبادل شامل ۲۰ نفر از مربیان و بازیکنان زن و مرد بسکتبالیست است.

پایگاه اینترنتی "وزارت امور خارجه آمریکا" نوشت: سیاست‌های ورزشی در آمریکا بر پایه دیدگاه "هیلاری کلینتون"، وزیر امور خارجه این کشور است که معتقد به "قدرت هوشمند" است. قدرت هوشمند، کاربرد مجموعه کاملی از ابزارهای دیپلماتیک، از جمله ورزش را شامل می‌شود و به موجب آن مردم وارد صحنه می‌شوند تا به این ترتیب درک عموم افزایش یابد.

تبادل ورزشی آمریکا و کنگو
از 9 تا 20 ژانویه 2012، نمایندگان کنگویی با تیم‌های دانشگاهی و دبیرستانی در واشنگتن دی. سی. به رقابت خواهند پرداخت. آنها همچنین درکلینیکی متعلق به "انجمن ملی بسکتبال آمریکا" موسوم به "ان. بی. ای" در مرکز ورزشی و تفریحی "وریزون سنتر" واقع در واشنگتن حضور یافته و در تمرینات مربوط به ارتقاء عملکرد تیم و رهبری آن نیز شرکت خواهند کرد.

نمایندگان ورزشی آمریکا در کنگو
بازدیدکنندگان برنامه‌های ورزشی به یاد دارند که نمایندگان ورزشیشان، "جوان هاوارد"، عضو انجمن ملی بسکتبال آمریکا و "نیکی مک‌کری"، عضو انجمن ملی بسکتبال زنان آمریکا موسوم به "دابلیو. ان. بی. ای"، را در جولای 2007 به "کینشاسا"، پایتخت جمهوری دموکراتیک کنگو، سفر کردند و در آنجا این دو بازیکن به "دیکمبه موتومبو"، اعجوبه انجمن ملی بسکتبال آمریکا از کنگو ملحق شدند.

دفتر امور فرهنگی و آموزشی وزارت امور خارجه آمریکا
دفتر امور فرهنگی و آموزشی وزارت امور خارجه آمریکا، مدیریت امور دیپلماتیک ورزشی این وزارت‌خانه را در دست دارد. این دفتر به کمک اداره "اسپورتس یونایتد"، به همراه ورزشکاران و مربیان زمینه‌های مختلف ورزشی، کلینیک‌هایی را اداره کرده و از مدارس بازدید می‌کند. آنها همچنین با پیامی در خصوص اهمیت آموزش، تمرینات بهداشتی مثبت و احترام به نژادهای مختلف، با جوانان خارجی به رقابت می‌پردازند.

تبادلات بین‌المللی ورزشکاران آمریکایی
از سال 2003، اداره "اسپورتس یونایتد" حدود 900 ورزشکار را از 58 کشور مختلف به آمریکا آورده تا در برنامه‌های "اسپورت ویزیتور" (بینندگان ورزش) شرکت کنند. این اداره همچنین از سال 2005 بیش از 200 ورزشکار آمریکایی را به بیش از 50 کشور جهان فرستاده تا در برنامه‌های اسپورت انووی (نمایندگان ورزشی) شرکت کنند.

منبع: فارس