Gerdab.IR | گرداب

در راستای رقابت گوگل با فیس‌بوک؛

گوگل‌پلاس برای نوجوانان آزاد شد

تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۰

یکی از مهم‌ترین تغییرات، مجاز شدن دسترسی به خدمات شبکه اجتماعی این سایت یعنی گوگل‌پلاس برای افراد کم سن و سال و نوجوان است.

به گزارش گرداب به نقل از واشنگتن پست، "گوگل" به تازگی با تغییر سیاست‌گذاری‌های سرویس‌های مختلف خود در وب اعلام کرده سیاستی یکپارچه را در مورد همه خدمات خود به اجرا خواهد گذاشت. با تغییر این سیاست‌گذاری، عملکرد گوگل در قبال نحوه استفاده کاربران از امکانات و خدمات این شرکت و همین‌طور سیاست‌های آن در قبال حریم شخصی کاربران تغییر می‌کند که این مسئله در مواردی باعث ایجاد نگرانی‌های جدی شده است.

یکی از مهم‌ترین تغییرات اعمال شده در سیاست‌های گوگل مجاز شدن دسترسی به خدمات شبکه اجتماعی این سایت یعنی "گوگل‌پلاس" برای افراد کم سن و سال و نوجوان است.

گوگل که قصد دارد به هر نحو ممکن بر تعداد کاربران گوگل‌پلاس بیفزاید و قصد ندارد از رقبایی مانند "فیس بوک" و "مای‌اسپیس" عقب بماند، امکان داده تا افراد 13 سال به بالا از این خدمات بهره ببرند، این در حالی است که بسیاری از والدین و اولیای مدارس معتقدند استفاده افراد کم سن وسال از شبکه‌های اجتماعی به علت سن کم آن‌ها و ناآگاهی‌شان از خطرات دنیای مجازی ممکن است پیامدهای بسیار خطرناکی را به همراه داشته باشد.

انتظار می‌رود طی روزهای آینده این تصمیم گوگل با مخالفت جدی‌تر و گسترده‌تر صاحب‌نظران و نهادهای مدافع حقوق کودکان و نوجوانان مواجه شود.

منبع: فارس