Gerdab.IR | گرداب

حاشیه‌های وب 8؛

تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۰

برخورد پلیس با سایت‌های کلیک دزد/ نسل آینده جست‌و‌جوگر‌ها متولد شد/ استیو جابز یک هکر است!/ راه‌اندازي 500 خانه فرهنگ ديجيتال در كشور/ یک ویروس کامپیوتری منحصربه‌فرد!/ دانشنامه انقلاب در فضای مجازی و...

به گزارش گرداب، حاشیه‌های وب 8 با برخی از هزاران خبر جالب دنیای فناوری، تقدیم حضور خوانندگان بسته‌ خبری پنج‌شنبه‌ها می‌شود.
 
دستورالعمل اجرايي "ارائه شناسنامه به اشياي مجازي" ابلاغ شد
متقاضيان مي‌توانند تقاضاي خود را به سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي ارائه دهند تا در کوتاه‌ترين زمان ممکن سرشاخه شناسه شیء (OID) خود را دريافت کنند.
اين سرشاخه‌ها بر اساس استاندارهاي جهاني به متقاضيان ارائه مي‌شود.
هر کالايي که شناسه آن با سرشاخه  2.16.364 آغاز شود به عنوان کالاهاي ايراني در دنياي مجازي شناخته خواهد شد.
 
درخواست غرامت از اپل به علت استفاده از نام آی‌پد
یک شرکت چینی اپل را به علت استفاده از نام آی‌پد مورد تعقیب قرار داده و خواستار دریافت غرامت 38 میلیون دلاری از آن شده است.
این شرکت چینی این عنوان تجاری را متعلق به خود دانسته و می گوید اپل نه تنها باید غرامت سنگینی بپردازد، بلکه باید بابت نقض حقوق مالکیت معنوی عذرخواهی هم کند.
 
عرضه دانش‌نامه انقلاب با بيش از دو هزار و 800 مطلب در فضای مجازی
دانش‌نامه انقلاب اسلامی با بيش از دو هزار و 800 مطلب شامل گزيده كتاب، چكيده پايان‌نامه، پرسش و پاسخ، يادآور روزها و شب‌های همبستگی و ندای "الله اكبر"  برای استفاده عموم بر روی شبكه جهانی اينترنت قرار گرفت.
فلسفه سياسی، علل و عوامل، ويژگی‌ها، اهداف، مراحل تاريخی، جريان‌ها، عملكرد، ساختار سياسی جمهوری اسلامی، دوران پس از پيروزی، آسيب‌شناسی، اسناد و خاطرات و ياران انقلاب از جمله نمايه‌های اصلی اين دانشنامه محسوب می‌شوند.
برای دسترسی به دانش‌نامه اينجا كليك كنيد!
 
مالیات 1.5 میلیارد دلاری در انتظار مدیر فیس‌بوک
به دنبال اعلام عرضه سهام فیس‌بوک در بازار بورس و سودی که این کار برای این شرکت به ارمغان می‌آورد، گمانه‌زنی در مورد مالیات سنگینی که این شرکت باید بپردازد هم آغاز شده است.
با توجه به گردش مالی فیس‌بوک، ناظران امور اقتصادی پیش‌بینی می‌کنند که "مارک زوکربرگ" امسال باید حداقل 1.5 میلیارد دلار مالیات بپردازد.
به گزارش گرداب حالا به هزاران دغدغه جناب زوکربرگ از جمله نقض حریم شخصی کاربران، مالیات را هم اضافه کنید!
 

برخورد پلیس با سایت های کلیک دزد
برخی وب‌سایتها برای هدایت کلیک ها از موتورهای جستجوگر به وب‌سایت خود (کلیک دزدی) با هدف افزایش رنک از کلمات کلیدی نامرتبط استفاده می‌کنند که این موضوع منجر به اتلاف وقت و تحمیل هزینه به کاربران شده است. این افراد که اقدام به درج کلمات غیر اخلاقی و ترویج فساد می کنند براساس اعلام پلیس فتا مجرم هستند.
گردانندگان سایت های کلیک دزد به یک تا سه سال حبس و جزای نقدی محکوم می‌شوند.

گوشی هوشمند از جنس بامبو ساخته شد
یک دانشجوی انگلیسی، از كمبود تنوع در بازار گوشي تلفن همراه خسته شده و به طراحي گوشي بامبو پرداخت.
گوشي هوشمند ADzero كه از بامبوي چهار ساله با شيوه رشد خاص براي اطمينان از دوام آن ساخته شده، با سيستم عامل اندرويد اجرا شده و اندازه آن نصف گوشي آيفون است.
اين گوشي مانند ساير تلفن‌هاي همراه از دوربين برخوردار بوده اما فناوري آن با ساير گوشي‌ها متفاوت و از فلاش حلقه‌اي برخوردار است.

ولونيا؛ نسل آینده جست‌و‌جوگر‌ها متولد شد
استاد دانشگاهی در ایتالیا یک موتور جست‌و‌جوگر اجتماعی را طراحی کرده است که کاربرانی را که علاقه‌مند به جست‌و‌جوی موضوعات مشابه هستند، به یکدیگر معرفی و امکان برقراری ارتباط بین آن‌ها را میسر می‌کند.
این موتور جست‌و‌جوگر که ولونیا (Volunia) نام دارد به طور آزمایشی راه اندازی شده است
محققان پیش‌بینی کرده‌اند موتور جست‌و‌جوی ولونیا خواهد توانست سازوکار جست‌و‌جوگرهای بزرگی مثل یاهو و گوگل را تغییر دهد.
 
راهكاري براي جلوگيري از تبليغات هدفمند اينترنت
به‌دنبال افزايش شكايت‌ها درباره تبليغات آن‌لاين هدفمند، آيكون جديدي كه برروي صفحه اينترنت ظاهر مي‌شود، كاربران را قادر خواهد ساخت تا تبليغات مورد علاقه خود را از ميان آنهايي كه در حين كار با اينترنت برايشان فرستاده مي‌شود، انتخاب كند.
اين علائم از سوی شركت‌هاي اينترنتي براي ايجاد پروفايل‌هاي مبتني بر عادت‌هاي خريد و بازديد كاربران در اينترنت مورد استفاده قرار مي‌گيرند. اين اطلاعات سپس براي تبليغات رفتاري آن‌لاين مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

مدیرعامل میلیاردر فیس بوک: استیو جابز یک هکر است!
مارک زوکربرگ با هکر خواندن خود اعلام کرده که استیو جابز و سایر مدیران بزرگ شرکت‌های بزرگ نیز در واقع یک هکر هستند.
برای بیشتر مردم هکرها خلافکارانی هستند که به شنود ایمیل‌های خصوصی پرداخته یا وب سایت‌ها را از کار می‌اندازند اما گویا برای فیس‌بوک، هکر معنی کاملا متفاوتی دارد و حتی ایده‌آلی است که در فرهنگ این شرکت ریشه دارد و به این ترتیب تلاش برای پیشبرد ایده‌های جدید و ترویج سریع محصولات جدید را توضیح می‌دهد.
 
 
padfone بالاخره می‌آید؟ 
شنیده‌ها حاکی است که Asus قصد دارد padfone را در نمایشگاه MWC 2012 رونمایی کند.
البته خبر رونمایی از این محصول آن هم زمانی که چند ماه قبل تصاویر و ویدئوهای آن در اینترنت منتشر شده بود کمی عجیب به نظر می‌رسد.
PadFone، ترکیبی از تبلت و تلفن هوشمند است و شما می‌توانید گوشی Android خود را درون padfone قرار دهید.

اینترنت کشور مردانه است 
براساس گزارش مركز آمار از كاربران اينترنت در سال گذشته، 58.1 درصد كاربران اينترنت كشور را مردان و 41.9 درصد را زنان تشكيل مي‌دهند.
کاربران مرد، 16.6 درصد از كل جمعيت مردان و كاربران زن 12.7 درصد كل جمعيت زنان را به خود اختصاص می‌دهند.
از مجموع اين تعداد 0.4 درصد كم‌تر از 10 سال،‌ 26 درصد 10 تا 19 ، 43.2 درصد 20 تا 29 ، 21 درصد 30 تا 44، 8.7 درصد 45 تا 64 و نيم درصد نيز 65 سال داشته‌اند.
 
آ‌ی‌فون خود را با کتاب‌های قدیمی شارژ کنید 
یک زن و شوهر کالیفرنیایی کتاب‌های قدیمی را جمع‌آوری کرده و آنها را به وسیله جدیدی تبدیل کرده‌اند که دستگاههای iOS را شارژ می‌کند.
هر کدام از این کتابها که یه صورت دست ساز ساخته شده اند یک کابل برق دارند که آدابپتور ندارد و شکافی بر روی کتاب است که می توانید آیفون یا آی‌پد خود را درون آن قرار دهید تا شارژ شود.
 

 
رستگاری اپل با آی‌پد 
فروش آی‌پد باعث شد تا شرکت اپل در سه ماهه پایانی سال 2011، شرکت HP را پشت سربگذارد و به بزرگترین تولید کننده کامپیوترهای شخصی جهان تبدیل شود.
در سه ماهه چهارم سال گذشته، تقاضا برای کامپیوترهای تبلت باعث رونق 16درصدی بازار کامپیوترهای شخصی و رشد این بازار به حجم 120 میلیون دستگاه شده ‌است.
در این بین شرکت اپل بیشترین سهم از فروش کامپیوترهای شخصی و تبلت را دارد.

راه‌اندازي 500 خانه فرهنگ ديجيتال در كشور
تا پايان سال، 500 خانه فرهنگي ديجيتال در سطح کشور تأسيس مي‌شود.
با اتصال شبکه‌اي اين خانه‌ها، شبکه ملي فرهنگ راه‌اندازي و مردم مي‌توانند با استفاده از اينترنت پاک از اين پايگاه‌هاي اينترنتي استفاده کنند و مردم هر استان نيز از آخرين نرم‌افزارهاي برتر کشور بهره گرفته و با تخفيف مناسب نرم‌افزار مورد نياز خود را خريداري کنند.
مديران خانه فرهنگي بازار مناسبي براي مخاطب ايجاد مي‌کنند و در درازمدت علاوه بر تأثيرات فرهنگي از نظر اقتصادي هم به خودکفايي مي‌رسند.

یک ویروس کامپیوتری منحصربه‌فرد!
نوع جدیدی از حملات سایبری که کامپیوترها را تهدید می‌کند، از طریق ایمیل وارد می‌شود و کامپیوتر فرد حتی بدون باز کردن فایل ارسال شده، به این ویروس آلوده می‌شود.
حتی کاربران هنگام باز کردن آن با هیچ گونه پیام هشدارآمیزی مواجه نمی شوند و فقط پیام "loading" بر روی کامپیوتر شما ظاهر می‌شود.
ضمن آنکه، خود ایمیل به این ویروس آلوده نمی‌شود و به همین دلیل، سیستم‌های امنیتی اینترنتی فعال نمی‌شوند.
 
سایتی برای مقایسه و دیدن تلفن‌ها در اندازه واقعی
برایتان پیش آمده که بخواهید تلفن‌های هوشمند را از نظر اندازه با یکدیگر مقایسه کنید؟ سایت Phone-Size به خوبی این کار را برای شما انجام می‌دهد. در این سایت لیستی از تلفن‌های هوشمند مشهور وجود دارد و با انتخاب آنها می‌توانید اندازه‌شان را با یکدیگر مقایسه کنید.
بعد از انتخاب تلفن کافی است اندازه نمایشگر کامپیوترتان را به سایت بدهید تا تلفن‌ها را در اندازه واقعی ببینید.
حالا می‌توانید یک مقایسه واقعی از اندازه این تلفن‌ها داشته باشید. جالب است؛ نه؟

 
ابداع شارژرهای نامرئی برای تلفن همراه
در یک آزمایشگاه در مارسی فرانسه، مهندسان تلاش می‌کنند نسل جدیدی از صفحه‌های شفاف و بسیار نازک خورشیدی بسازند.
این صفحه‌ها با استفاده از ابزارهای نوری نامرئی شده‌اند و قابل رویت نیستند.
یکی از بهترین کاربردهای این صفحه‌ها، نصب روی تلفن‌های همراه است. هر یک ساعت اتصال، تلفن را برای یک ساعت ارتباط شارژ می‌کند.
نصب این صفحه شفاف روی تلفن همراه که فقط یک میلی‌مترقطر دارد هیچ تاثیری روی جلوه و یا ظاهر آن نمی‌گذارد.