Gerdab.IR | گرداب

هفته نامه بمحانیه فاش کرد؛

تشکیل سازمان تروریستی ضد ایرانی در اسرائیل

تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۰

فرماندهی عمق ارتش صهیونیستی موظف است تا همچون پردازشگری ده‌ها رخداد را پیگیری کرده و تصمیم برای انجام عملیات در عمق کشورهای دشمن را در راستای حفظ منافع تل آویو اتخاذ کند.

به گزارش گرداب، به اعتقاد کار‌شناسان "فرماندهی عمق" رژیم صهیونیستی به تدریج به مغز متفکر عملیات محرمانه و تروریستی علیه نقاط قوت جمهوری اسلامی و به خصوص دانشمندان این کشور تبدیل می‌شود.

به نوشته مطبوعات صهیونیستی، فرماندهی عمق ارتش صهیونیستی موظف است تا همچون پردازشگری چند هسته‌ای ده‌ها رخداد را پیگیری کرده وتصمیم برای انجام عملیات در عمق کشورهای مختلف و به خصوص کشورهای دشمن را در راستای حفظ منافع تل آویو اتخاذ کند.

به گفته کار‌شناسان، ارتش رژیم صهیونیستی از طریق تشکیل این فرماندهی به دنبال آن است تا عملیات نظامی فرامرزی و واحدهای فعال در ماورای مرز‌هایش سامان بیشتری بگیرند.

هفته نامه "بمحانیه" در بخشی از گزارش خود در این رابطه فاش کرد، ازاهداف این واحد زیر نظر قرار دادن موشک‌های بالستیک ودوربردی است که رژیم صهیونیستی را تهدید می‌کند، همچنین انجام عملیات ویژه در کشورهای دشمن دیگر وظایف این فرماندهی است که با دستور مستقیم رئیس ستاد مشترک و وزیر جنگ صورت می‌پذیرند.

این هفته نامه تخصصی نظامی در عین حال خبر داد هم اکنون عناصر خاصی از واحدهای مختلف ارتش به این فرماندهی وبا هدف انجام عملیات ویژه فرا خوانده می‌شوند تا تحت امر این واحد به فعالیت پرداخته و بعد از انجام عملیات بار دیگر به واحدهای اصلی خود بازگردند.

دراین چارچوب این فرماندهی به عنوان بازوهای بلند رژیم صهیونیستی درعمق استراتژیک کشورهای مختلف عمل خواهد کرد تا مناطق استراتژیک و لجستیکی کشورهای مختلف را درعمق چند صدکیلومتری مرزهای این کشور‌ها مورد هدف قرار دهند.

اعلام ناگهانی تشکیل این واحد آن هم بعد از وقوع چند عملیات ترور دانشمندان ایرانی وگزارش‌های منتشر شده از سوی رسانه‌های غربی در رابطه با دست داشتن رژیم صهیونیستی در این اقدامات برای کار‌شناسان صهیونیستی نیز سوال برانگیز است.

"ساموئل گوردن" تحلیلگر نظامی رژیم صهیونیستی جزء کسانی است که این اعلام غافلگیر کننده، برایش سوال برانگیز است. او در این باره می‌پرسد: چرا در این شرایط ویژه، آیا پارامترهای خاصی باعث شده تا دراین برهه زمانی این مسئله مطرح شود؟

به اعتراف این تحلیلگر صهیونیست عملیات تل آویو درعمق دیگر کشور‌ها سالیان درازی است که در حال انجام است، این در حالی است که اکثر این عملیات از جمله تخریب نیروگاه هسته‌ای سوریه بدون مجوز رسمی صورت گرفته بود.

وی در چارچوب پرداختن به این مسئله افزود: یکی از مشترکات موجود بین تمامی عملیات‌های دوربرد (فرامرزی) ایجاد همسویی به بازوهای مختلف اطلاعاتی، نیروی هوایی، واحدهای دریایی، نیروهای ویژه و فرمانده و کنترل بود که ظاهرا درهر عملیات فرماندهی وکنترل تغییر می‌کرد؛ در حالی که در دهه هشتاد از قرن میلادی گذشته این مرکز کنترل در بخش عملیات ویژه مستقر بود.

با مرور زمان و با توجه به تعریف‌ها و نوع نگاه خشک فرماندهی به آن، به تدریج عملیات ویژه متلاشی شد. به خصوص که شکست عملیات فرامرزی به معنای پرداختن هزینه‌های گزاف انسانی، فشارهای سیاسی و لغو جایگزین‌های بعدی بود.

وی در عین حال پرسش‌های دیگری را هم مربوط به مسئله عملیاتی شدن این فرماندهی مطرح کرده وپرسید: آیا تاکنون تصور کرده‌اید اگر فرماندهی واحد غواصی از کنترل فرمانده نیروی دریایی خارج شود یا آن‌که بخشی از اسکادران‌های هوایی از فرمانده نیروی هوایی دستور نگیرند، چه اتفاقی خواهد افتاد؟

در این حال "یاکوب کاتس" پژوهشگر امور نظامی در رابطه با تشکیل فرماندهی راهبردی عملیات فرامرزی در داخل سرزمین‌های دشمن معتقد است این اقدام برای پاسخ به دغدغه و نگرانی‌هایی است که ساختار رهبری اسرائیل از جنگ‌های طولانی مدت درخود می‌بیند، به خصوص که ثابت شده پیروزی درچنین جنگ‌هایی برای تل آویو بسیار دشوار است.

به اعتقاد این تحلیلگر در واقع قرار است با تشکیل این فرماندهی بار مسئولیت جنگ به نیروهای ویژه "سیرت متکال"، "شالداگگ و "فلوتیلا ۱۳" گذارده شود. مطبوعات رژیم صهیونیستی از "شای افیتال" فرمانده سابق سیرت متکال برای ریاست این فرماندهی نام می‌برند، این افسر صهیونیست که ۱۰ سال از ساختار ارتش خارج بود، به دلیل تجربه‌اش در عملیات محرمانه و فرامرزی از یک سو و دوستی نزدیکش با وزیر جنگ فعلی برای این پست انتخاب شده است.

به اعتقاد این کار‌شناس با وجود آن‌که تشکیل این فرماندهی از ۱۰ سال پیش در دستور کار قرار داشت اما مسائل مهمی همچنین رویارویی با ایران و نیازی که به انجام عملیات در عمق خاک (دشمن) دیده می‌شود، مورد تصویب قرار گرفته است.

به گفته کاتس این مسئله چنان واضح است که هم اکنون فرمانده، فرماندهی عمق به فرمانده "ارتش (ضد) ایران" شهرت یافته تا به نوعی خود را جایگاه فرمانده عملیات ویژه ارتش آمریکا یعنی دریادار "ویلیام مک رایفن" که مسئول عملیات قتل "اسامه بن لادن" در اوایل سال گذشته بود، ببیند.

این کار‌شناس نظامی صهیونیست که سخنانش در سایت عبری زبان "اطلاعات وامنیت صهیونیستی" منتشر شده، بر این باور است با توجه به عملیات خیره کننده‌ای (!) که نیروهای ویژه صهیونیستی علیه حزب الله، حماس و فعالیت‌های هسته‌ای ایران انجام دادند و اکثر آن‌ها قابل انتشار نیست، احساس نیاز به ساختار هماهنگ کننده این عملیات برای تل آویو بسیار بیشتر شده است. به خصوص که تحولات اخیر منطقه نیاز به حضور منطقه‌ای را برای رژیم صهیونیستی محسوس‌تر می‌کند.

"عاموس هرئیل" خبرنگاری که ارتباط تنگاتنگی با ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی دارد نیز با تایید سخنان کاتس می‌افزاید: این فرماندهی جدید قادر خواهد بود در آینده، کارایی نیروهای ویژه را در رابطه با ایران افزایش دهد، به خصوص که قرار است مسئولیت عملیات سری فرامرزی به شکل غیر مستقیم همگی علیه ایران سامان داده شود.

منبع: مهر