Gerdab.IR | گرداب

ارتش آمریکا جنگجوی سایبری استخدام می‌کند

تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۰

پنتاگون برای گسترش نیروها و امکانات خود در فضای سایبری مبلغ 2.5 میلیون دلار را در بودجه سال 2012 خود در نظر گرفت.

به گزارش گرداب، با توجه به رشد تهدید جنگ سایبری، ارتش‌های کشورهای مختلف در حال رقابت با یکدیگر هستند تا بتوانند متخصصان رایانه‌ای را به عضویت ارتش خود دربیاورند که به عقیده آن ها نقشی مرکزی در نزاع‌های قرن 21 را دارا خواهند بود.

اما در عین این که پول هنگفتی برای نیروها و "جنگجویان سایبری" جدید صرف می‌شود، اما جذب این هکرها در رده‌های نظامی مسئله دیگری است و یافتن اشخاصی که بتوان به آن ها فرمان راند نیز کار سختی می‌باشد.

به گزارش "رویترز"، سپهبد "ریت هرناندز"،‌ رئیس ستاد سایبری نیروی زمینی ارتش آمریکا، در همایشی که در لندن برگزار شد بیان کرده است: «هم‌اکنون ما کارهای زیادی برای انجام داریم و هر روز نیز بر مقدار آن ها افزوده می‌شود.»

وی افزود: «فضای سایبری نیازمند جنگجویان سایبری در سطح جهانی است... ما امروز باید به روش دیگری دست به توسعه، جذب، و حفظ نیرو بزنیم.»

هرچند آمریکا اخیراً اعلام کرده است که از بودجه و تعداد نظامیان خود خواهد کاست، اما در بودجه سال 2012 خود 2.5 میلیون دلار را برای ارتقای قابلیت‌های سایبری خود اختصاص داده است.

در ماه دسامبر، ارتش آمریکا اعلام کرد که نخستین "تیپ سایبری" خود را عملیاتی کرده است. در حال حاضر،‌ آمریکا، روسیه و چین را بزرگ‌ترین رقبای خود در فضای سایبری به حساب می‌آورد که البته برخی از مقامات آمریکا نام ایران را نیز به این فهرست افزوده‌اند.

منبع: مشرق