Gerdab.IR | گرداب

پنتاگون روبات‌های جنگی هوشمند تولید می‌کند

تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۰

مقامات پنتاگون امیدوارند با صرف هزینه 7 میلیون دلاری روبات‌های هوشمند تازه‌ای را برای شرکت در جنگ‌ها و عملیات نظامی طراحی کنند.

به گزارش گرداب، این طرح در قالب برنامه ای موسوم به "آواتار" طراحی می شود که یادآوری فیلم علمی و تخیلی آواتار است که در سال 2009 با بودجه 235 میلیون دلاری ساخته شد.

پنتاگون قصد دارد با صرف تنها 7 میلیون دلار بودجه نمونه اولیه چند ربات سه بعدی را طراحی کند که ظاهری شبیه به سربازهای معمولی دارند، اما با استفاده از رابط های کاربری بسیار پیشرفته و همین طور الگوریتم های متناسب قادر به همکاری با انسان ها و درک فرامین آن ها هستند.

همکاری در جریان عملیات مختلف نظامی و بهره مندی از توان تصمیم گیری به طور نیمه خودکار از جمله دیگر توانایی های این ربات هاست. این تحقیقات به وسیله بخشی در پنتاگون موسوم به "Darpa" اجرا می شود که وظیفه آن اجرای طرح های تحقیقاتی بسیار پیچیده است.

ربات های یاد شده توانایی عملیات در محیط های پوشیده و سربسته مانند ساختمان ها و همین طور محیط های باز را دارند و هدف اصلی از طراحی آن ها کاهش تلفات انسانی عنوان شده است. مشخص نیست زمان نهایی شدن این طرح چه زمانی خواهد بود.

منبع: فارس