Gerdab.IR | گرداب

حمله اراذل به یک روحانی دیگر ناهی از منکر

تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۰

5 جوان که به دلیل استفاده مشروبات الکلی در حالت عادی نبوده و در حال تعرض به دختر جوانی در مقابل پدرش بودند‌ در مقابل دفاع روحانی ناهی از منکر با چاقو به وی حمله کردند.

به گزارش گرداب، یکی از روحانیون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری  دانشگاه شیراز دیروز در حین دفاع از دختر جوانی که مورد تعرض 5 جوان قرار گرفته بود٬‌ مورد ضربات چاقو قرار گرفت.
 
حجت الاسلام و المسلمین خیراندیش٬‌ دیروز وقتی می بیند که 5 جوان که به دلیل استفاده مشروبات الکلی در حالت عادی نبوده و در حال تعرض به دختر جوانی در مقابل پدرش هستند٬‌ در صدد دفاع از این دختر و پدر برمی آید اما این افراد با حمله به وی با ضربات چاقو او را مجروح می سازند.
 
 اگرچه ضربات چاقو کاری نبوده و حجت الاسلام خیراندیش که سخنران هیئت دانشجویی امام حسن مجتبی وابسته به بسیج دانشجویی نیز هست، پس از یک عمل جراحی هم اکنون در منزل خود بستری است، اما هم چنان جای این سوال وجود دارد که چرا در خصوص تسریع محاکمه متهمان پرونده های مشابه عمل قاطعی از سوی قوه قضائیه صورت نمی گیرد؟ بی شک محاکمه علنی و زودهنگام چنین افرادی می تواند در بازدارندگی از تعرض به آمران به معروف و ناهیان از منکر موثر باشد.

طی چند ماه گذشته سه روحانی دیگر نیز به دلیل امر به معروف و نهی از منکر مورد حمله اراذل و اوباش قرار گرفتند.

روز دهم اردیبهشت ماه امسال حجت الاسلام "سید محمود مصطفوی منتظری" وقتی که با لباس شخصی در محدوده خیابان 30 متری نیروی هوایی در تهران  عبور می کرد شاهد حرکات زشت و خلاف عفت عمومی از سوی یک دختر و پسر بوده و پس از نهی از منکر به این دو جوان از جانب پسر مورد فحاشی قرار گرفته و از ناحیه چشم ضربه دید، به نحوی که پزشکان مجبور شدند به علت مصدومیت شدید چشم این روحانی را تخلیه کنند.

پس از این حادثه 6 روز بعد یعنی روز 16 اردیبهشت در خیابان شریعتی تهران حجت الاسلام "فرزاد فروزش" امام جماعت دانشگاه علوم پزشکی تهران که برای نجات یک دختر جوان از چنگال دو نفر از اراذل و اوباش از جان‌گذشتگی کرد، در آستانه نابینایی چشم راست خود قرار گرفت ولی با عمل جراحی چشم در بیمارستان رسول‌ اکرم خطر تخلیه چشم او برطرف شد.

 و سومین حادثه حمله به یک روحانی که در اعتراض به مزاحمتهای تعدادی از اراذل و اوباش برای چندین زن مجبور به مداخله شده بود شب روز 25 تیرماه سال جاری در منطقه تهرانپارس رخ داد که این آمر به معرف 20 ساله از ناحیه شاهرگ چاقو خورده و هنوز تحت مراقبتهای پزشکی قرار دارد.

 حادثه ای که برای حاج آقا خیراندیش مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز رخ داده است٬ چهارمین حادثه از این دست است.
 
ضروری است که مسئولین امر ضمن برخورد سریع با این اراذل و اوباش که موجب ناامنی جامعه می شوند٬‌ موجب پیشگیری از اتفاقات مشابه شوند.
 
منبع: شیرازه