Gerdab.IR | گرداب

همايش امنيت ملي و فضاي سايبر - 4

شبكه ايران پراكسي قصد توزيع 70 ميليون فيلترشكن را داشت

تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۸۹

مسئول مديريت رسانه مركز بررسي جرائم سازمان يافته سپاه با اشاره به فعاليت شبكه ايران پراكسي گفت: اين شبكه مامور بود به تعداد جمعيت ايران 70 ميليون فيلترشكن توليد كرده و در فضاي مجازي منتشر كند.

به گزارش گرداب، مسئول مديريت رسانه مركز بررسي جرائم سازمان يافته سپاه صبح سه شنبه در همايش تخصصي امنيت ملي و فضاي سايبر كه در دانشگاه عالي دفاع ملي برگزار شد طي سخناني با موضوع "ديپلماسي عمومي، آخرين گزينه براي تهديد امنيت ملي با تكيه بر فضاي مجازي" با يادآوري اينكه از ديرباز شيطان در پي استعمار انسان‌ها بوده و استعمارگران نيز مي‌كوشند تا ماحصل زحمات بشر را به يغما ببرند، اشكال استعمار در گذر زمان را استعمار سخت با تكيه بر راهكار نظامي، استعمار نو با نفوذ در حاكميت‌ها و دولت‌ها و نيز استعمار فرانو با هدايت افكار عمومي عنوان كرد و افزود: يكي از اشكال ديپلماسي، ديپلماسي سنتي است كه بر اساس روابط بين دولت‌ها و حاكميت‌ها تعريف مي‌شود و در صورت بروز تيرگي ديپلماتيك، علاوه بر قطع همه روابط بين دو كشور، موجب عدم برقراري ارتباط با ملت‌ها نيز مي‌شود.

وی اظهار داشت: اما در ديپلماسي عمومي كه مكمل ديپلماسي سنتي است، در صورت قطع ارتباط دولت‌ها ارتباط ملت‌ها با يكديگر از بين نمي‌رود و اين گزينه به عنوان آخرين راهكار مقابله با ايران در دستور كار غرب قرار گرفته است.

او همچنين به سخنان هيلاري كلينتون وزير خارجه آمريكا در 30 دي ماه 88 اشاره كرد و گفت: در اين سخنان كلينتون مي گويد ما به عنوان وزارتخانه گام‌هايي براي يافتن راه حل‌هاي ديپلماتيك براي امنيت جهاني دنياي اينترنت برداشته‌ايم و افراد زيادي در وزارت خارجه به اين كار گماشته‌ايم و آنها به هم پيوسته‌اند و از دو سال‌ها پيش اداره‌اي براي هماهنگ كردن سياست‌هاي خارجي در فضاي مجازي تاسيس كرديم.

مسئول مديريت رسانه مركز بررسي جرائم سازمان يافته سپاه همچنين با اشاره به سرمايه‌گذاري آمريكا در زمينه فضاي مجازي خاطرنشان كرد: اوباما نيز اخيرا يك هماهنگ‌كننده سياست هاي مربوط به فضاي مجازي در دفتر كار خود تعيين كرده است و سازماندهي از طريق اينترنت به صورت ابزاري براي پيشبرد دموكراسي را مدنظر قرار داده است. 

سعیدی ادامه داد: ‌متاسفانه در كشور ما نقص عمده اين است كه مجموعه اقدامات ما در خصوص اينترنت حاكميتي نيست و هر كس كار خود را مي‌كند در حالي كه شاهد بوديم در جريان فتنه انتخابات عمده اقدامات جريان فتنه در فضاي مجازي شكل مي‌گرفت.

وي افزود: كارهايي كه جوانان حزب‌اللهي ما در فضاي مجازي مي كنند، پارتيزاني است ولي امروز سي سال از انقلاب گذشته و بايد هدفمند عمل كنيم.

مسئول مديريت رسانه مركز بررسي جرائم سازمان يافته سپاه با بيان اينكه متاسفانه ما به يك نمايه كلي از توانمندي ها و امكانات و ... در داخل نرسيديم، تاكيد كرد: بايد در مقابل محتواهاي ضد ارزش در اينترنت، محتواي ارزشي ارائه دهيم.

او همچنين به لغو تحريم‌هاي اينترنتي در مورد ايران اشاره كرد و گفت: نرم‌افزارهاي جاسوسي از اين طريق در اختيار كاربران ايراني قرار مي‌گيرد كه ماموريت اصلي آنها تخليه اطلاعات است.

 وي همچنين در خصوص چرخه اقدام فعاليت‌هاي سازماني غرب در اينترنت به شبكه بررسي و طرح‌ريزي، شبكه جمع‌آوري و توليد محتوا، شبكه عمليات و اقدام كه توزيع محتوا را نيز به عهده دارد و نيز شبكه پشتيباني، ايجاد امنيت و دسترسي آزاد اشاره كرد و افزود: براي مثال در موضوع جمع‌آوري اطلاعات و محتوا ديديم كه در حوادث پس از انتخابات چه طور به مردم آموزش مي‌دادند كه مثلا از طريق موبايل خود از حوادث فيلمبرداري كرده و آن را در اينترنت قرار دهند و از طريق همين فضاي مجازي آموزش‌هايي مانند شعار نويسي را ياد مي‌دادند.

مسئول مديريت رسانه مركز بررسي جرائم سازمان يافته سپاه با بيان اينكه برخي از سرورها امريكايي و يا كانادايي بوده كه به واسطه عدم دسترسي و نيز استحكامشان، برخورد با آنها براي ما آسان نيست، به شبكه داركوب اشاره كرد و گفت: مركز بررسي جرائم سازمان يافته سپاه اقدامات مناسبي در اين خصوص كرده است كه به زودي اطلاعات آن در اختيار مردم قرار خواهد گرفت.

سعیدی همچنين با اشاره به فعاليت شبكه ايران پراكسي گفت: اين شبكه ماموريت داشت براي ايجاد دسترسي مردم به محتوايي كه از جانب حاكميت غيرمفيد تشخيص داده شده است، زمينه را فراهم كند؛ آنها مي‌خواستند به تعداد جمعيت ايران 70 ميليون فيلترشكن توزيع كرده و در فضاي مجازي پخش كنند.

وي در خصوص برخي چالش‌هاي بالقوه يا بالفعل رخ داده در اينترنت با تكيه بر ابعاد امنيت ملي، انتقال و انتشار هنجارهاي ارزشي و اخلاقي غربي، بسترسازي براي تهاجم فرهنگي، چالش‌هاي انتقادي ستيزه‌جويانه در مباحث اعتقادي و اخلاقي و نيز ايجاد محرك‌هاي عميق براي تبادلات فرهنگي غيرقابل كنترل را برخي از اين ابعاد تهديد فرهنگي عنوان كرد.

مسئول مديريت رسانه مركز بررسي جرائم سازمان يافته سپاه با بيان اينكه براي مقابله با هر انقلاب ايدئولوژيك بايد رفتار ايدئولوژيك داشت، تصريح كرد: رويكرد فعاليت‌هاي غرب در مقابله با انقلاب اسلامي از طريق تشكيك، تخريب و نوسازي باورهاست كه شبهه‌پراكني همه جانبه، تابوزدايي، ايزوله ذهني ناكارآمد جلوه دادن نظام ديني و آموزش و ترويج ليبراليسم جنسي از جمله اقدامات براي ايجاد تشكيك است.

او گفت: ‌در موضوع تخريب نيز شاهد واردات فحشا از خارج به داخل كشور بوديم كه براي مثال جالب است كه بدانيم يكي از سايت‌هاي غيراخلاقي در شروع به كار خود تنها 3 و نيم درصد مشاركت داخلي را در ايران به همراه داشت اما وقتي توسط سازمان سايبري سپاه منهدم شد، 35 درصد مشاركت را به خود جلب كرده بود.

وي خاطرنشان كرد: ‌آنها به دنبال اين تخريب خواستار جايگزيني سكولاريسم، ليبراليسم و لائيسم به جاي مكتب حاكم در ايران هستند و همچنين از طريق الگوسازي، نمادسازي، تغيير سبك زندگي مي‌خواهند اخلاق جنسي غرب را در ايران حاكم كنند كه انواع بازي‌هاي رايانه‌اي، داستان، مقاله، طنز، فيلم، كليپ، انيميشن، عكس، شعر، كاريكاتور، شبكه‌هاي اجتماعي، خبرخوان، اتاق‌هاي گفت‌وگو، پيام‌رسان‌ها، سايت‌ها، وبلاگ‌ها، شبكه‌هاي ايميلي، يوتيوپ و غيره از ابزار اين اقدامات هستند.

مسئول مديريت رسانه مركز بررسي جرائم سازمان يافته سپاه با بيان اينكه ‌متاسفانه ما در اين زمينه تنها به موضوع فيلتر كردن سايت‌ها پرداختيم، اين كار را بصورت كامل مفيد ندانست و افزود: ما بايد مستقيما با افراد سازماندهي كننده اين سايت‌ها برخورد كنيم چرا كه در صورت فيلترشدن سايت ها، اين افراد مي‌توانند به راحتي سايت ديگر را طراحي و كار خود را از سر بگيرند.
 
وی گفت: ما در يك مورد با سايتي روبرو شديم كه 171 بار فيلتر شده و بازتوليد شده بود، بنابراين نبايد فقط به موضوع فيلتر بسنده كنيم بلكه بايد برخورد ما يك برخورد اصولي باشد.

و در بخش ديگري از سخنان خود با تاكيد بر اينكه فضاي اينترنت براي كساني كه مي خواهند پاك عمل كنند، امن است، به سايت توييتر اشاره كرد و گفت: توييتر در فتنه پس از انتخابات نقش بي‌سيم اغتشاشگران را بر عهده داشت و بعد از آن نيز كتابخانه ملي آمريكا 400 ميليون توييت آن را براي بررسي و تحليل محتوا جمع‌آوري كرده است.

مسئول مديريت رسانه مركز بررسي جرائم سازمان يافته سپاه ادامه داد: توييت در واقع پيامك‌هاي 140 حرفي است كه مي‌توان مانند اس ام اس آن را از طريق سايت توييتر رد و بدل كرد.
 
منبع:  فارس