Gerdab.IR | گرداب

من و تو: شراب بنوشید تا ایمن شوید!

تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱

محققان گفته‌اند اگر در طی روز یک لیوان شراب قرمز بخورید احتمالا در برابر سرطان و بیماری‌های قلبی و همچنین چربی خون ایمن می‌شوید.

به گزارش گرداب، شبکه "من و تو" که پیش از این به صورت غیر مستقیم و در قالب انتشار اخبار و برنامه هایی مثل "بفرمایید شام" مشروب خواری را ترویج می کرد این بار بی پرده، بینندگانش را به خوردن شراب تشویق کرد.

این شبکه در یکی از برنامه هایش به بهانه بیان خواص نوشیدنی ها به ترویج و تبلیغ آشکار مشروبات الکلی پرداخت و گفت: «محققان گفته اند اگر در طی روز یک لیوان شراب قرمز بخورید احتمالا در برابر سرطان و بیماری های قلبی و همچنین چربی خون ایمن می شوید!»

در حالی شبکه من و تو به نقل از محققان -که البته نامی از آنها و مرکز تحقیقی شان نبرد- تاثیر مثبت احتمالی برای مشروب خواری ذکر کرده است که به گواهی تحقیقات قطعی علمی، الکل بر همه بدن به ویژه دستگاه گوارش، زیان می رساند، فشار خون را بالا می برد، ضربان قلب را زیاد و تنفس را مشکل می کند. موجب بروز "گاستریت" که سبب خونریزی شدید معده است و هم باعث به وجود آمدن "سیروز" یا تشمع کبدی که خطر مرگ را به همراه دارد، می شود. الکل با بروز سل ارتباط زیادی دارد. آمار تلفات بیمارستان کوت شیکاگو، نشان می دهد که از 3422 نفری که به علت بیماری سل مرده اند، 49% شراب خوار افراطی و 34 % معتاد به الکل بوده اند. کمپانی های بیمه عمر می گویند که با تجربه دریافته ایم که عمر معتادان به الکل از 25 تا 35 سال کمتر است.

طبق آمارهای اخیر نشریه فرانسوی، الکل در فرانسه در هر 26 دقیقه یک نفر را می کشد و در سال 1962، 14194 نفر، تنها به جهت تشمع کبدی (سیروز)، که بیماری مبتلایان به الکل است، مرده اند. به این ارقام می توان مرگهایی را که به ظاهر عنوان های دیگری دارند، اما در واقع علت اصلی وقوعشان الکل است، افزود. مثلاً 80 درصد سرطان های مسری، 75 درصد حوادث رانندگی، 3 درصد حوادث کار بر اثر مصرف الکل پیش آمده اند.

امروزه معلوم شده است که الکل یک محرک مرکزی مغزی نیست بلکه تضعیف کننده (دپرسور) آن است و حتی با مقدار متوسط موجب تخریب شعور می شود. الکلیسم مزمن باعث "ایدیوپاتیک" می شود که یک نارسایی قلبی است و بیماران الکلی به تدریج بدان دچار می شوند، فشار وریدی گردن بالا می رود، کبد بزرگ می شود و کم کم آسیت و در پی آن خیز پاها بروز می کند، گاهی علت بروز این عارضه نقص متابولیسم و در واقع یک سوء تغذیه است که غالب بیماران الکلی بدان دچارند.

شبکه من و تو که تلاش می کرد غیر مستقیم فرهنگ غرب را به ایرانیان دیکته کند، اکنون با تغییر رویکرد، اهدافش را آشکارتر و با ملاحظه کمتری بیان می کند.

منبع: جام نیوز