Gerdab.IR | گرداب

"ريكى"، فرقه‌ای انحرافی برای جذب دختران و زنان مطلقه

تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۱

سركرده فرقه با سوءاستفاده از مشكلات روحى و خانوادگى افراد و وعده‏ هاى واهى، به مرور باعث متلاشى ‏شدن بنيان برخى از اين خانواده‏‌ها شده كه در اين راستا شاكيانى نيز وجود دارند.

به گزارش گرداب به نقل از مشرق، با پیگیری های انجام شده از سوی دستگاه‌های نظارتی و قضائی، عوامل فرقه نوظهور "ريكى" شناسایی و سركرده آن به نام (ب-پ) دستگير شد.

از جمله اهداف اين فرقه وارداتی، انحراف افكار و ترويج عقايد ضددينى و سكولار، اشاعه فحشا با عناوين همسويى، مديتيشن (تمركز)، ريلكسيشن (آرام‏‌سازى)، سكسولوژى (سكس درمانى) و... بوده كه رئیس فرقه نزد افرادی چون "پاتريك زيگلر"، "كترين رايسون"، "اولى گابريل سن" و "رودكوكس" در مالزى و تركيه این تعالیم را فرا گرفته و در تهران، مازندران و گلستان با همكارى تعدادى مدرس تبليغ مى‏‌كرده است.

نام‏برده در تبليغ با به كارگيرى تكنيك‏ هاى موجود در روانشناسى و تلقين كه بر اثر قدرت بيان بالا در روح، ذهن و روان افراد اثر مى‏ گذاشت، فرد را تحت عنوان تخليه و آرامش وادار به ابراز گناهان خود در ميان جمع مى ‏كرد.

ب-پ از سال 86 فعاليت فرقه‏ اى را در سارى آغاز و تاكنون بيش از دو هزار نفر در سطح كشور و بيش از 150 نفر در سطح استان جذب وی شدند كه اكثر آنان مونث و غالبا مطلقه هستند.

سركرده فرقه با سوءاستفاده از مشكلات روحى و خانوادگى افراد و وعده‏ هاى واهى، به مرور باعث متلاشى ‏شدن بنيان برخى از اين خانواده‏‌ها شده كه در اين راستا شاكيانى نيز وجود دارند.

شگرد فرقه "ريكى" براى جذب افراد
فرقه "ريكى" براى جلب اعتماد و جذب بيشتر بانوان متقاضى شركت در كلاس‌‏هاى خود، آنان را به ثبت‏ نام همسران‌شان ترغيب مى‏ كرد تا علاوه بر درآمد بيشتر، با ايجاد اعتماد، پوششى بر روابط آزاد آنان در كلاس‌‏ها باشد.

هم‏چنين بعضى از مسترها، "مربيان" با آموزش همسران يا محارم خود از حضور ايشان در جلسات بهره می‌بردند.

اكثر شركت‌كنندگان در جلسات فرقه داراى اعتقادات دينى ضعيفى بوده و اين‏گونه اقدامات فرقه به منظور شرعى جلوه دادن كلاس‏‌ها بوده است.

 برخلاف القاى مسترها بر عدم تماس بدنى، اكثر حركات فرقه نياز به تماس بدنى مستر با شركت‏ كنندگان داشته است.

 مختلط بودن جلسات آموزشى و جاذبه‏ هاى جنسى يكى از دلايل اقبال افراد فریب خورده به اين فرقه بوده است.

 فرقه "ريكى" با جذب افراد معتبر از جامعه پزشكى و مشاورين روانشناس سعى در اعتباربخشى به فعاليت‏‌هاى فرقه‏ اى خود داشت و از طريق تبليغ چهره به چهره افراد نيز اقدام به جذب افراد انجمن‏ هاى ترك اعتياد کرده است.