یازی‌ رایانه‌ای مهم‌ترین ابزار گسترش فرهنگ بومی

تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۱

بازی‌های رایانه‌ای در دنیای امروز یکی از مهم‌ترین ابزارهای کسب درآمد و معرفی و گسترش فرهنگ بومی کشورهاست.

به گزارش گرداب، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نبود قانون کپی رایت را یکی از مهمترین مشکلات حوزه تولید و فروش بازی های رایانه ای دانست و گفت: «تدوین و تهیه قوانین می تواند به رفع مشکلات این حوزه کمک کند.»

"حمید شاه آبادی" با اشاره به برگزاری نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران افزود: «بازی های رایانه ای در دنیای امروز یکی از مهمترین ابزارهای کسب درآمد و معرفی و گسترش فرهنگ بومی کشورهاست.»

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بر لزوم ایجاد سامانه مدیریتی صحیح برای استفاده از ظرفیت های موجود در کشور تاکید کرد و گفت: «گام اصلی در زمینه حمایت از ساخت بازی های رایانه ای ایجاد ساختار روشن و شفاف برای استفاده از تمام ظرفیت های موجود در کشور و به خدمت گرفتن استعدادهای جوان برای تولید بازی های رایانه ای فاخر بومی است.»

شاه آبادی ادامه داد: «ما از نظر مهندسان حوزه برنامه ریزی و طراحی نرم‌افزار و بازی رایانه ای نسبت به سایر کشورها فاصله نداریم و نیروهای متخصص و جوان فعال در این حوزه در کشور وجود دارند که باید از ایده ها و توانمندی های آنها استفاده شود.»

این مقام مسئول در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: «از سوی دیگر کارگردانان هنری و نویسندگان فعال و حرفه ای نیز در کشور وجود دارند که تلفیق ایده ها و نظرات فنی متخصصان در کنار دیدگاه های هنری و فکری نویسندگان و کارشناسان هنری به خوبی می تواند ایران را به تولید نمونه های موفق بازی های رایانه ای برساند.»

شاه آبادی به مشکلات پیش روی بازی سازان اشاره کرد و افزود: «نبود قانون کپی رایت یکی از مهمترین مشکلات حوزه تولید و فروش بازی های رایانه ای است که تدوین و تهیه آن هم می تواند به رفع مشکلات این حوزه بسیار کمک کند.» 

وی بر لزوم حمایت مجلس و نهادهای مسئول از بنیاد بازی های رایانه ای تاکید کرد و گفت: «تصویب بودجه و برنامه های حمایتی از فعالان این عرصه کمک می کند هرچه زودتر شاهد شرایط بهتری باشیم.»

منبع: ایسنا