بازی رایانه‌ای ابزاری برای انتقال گفتمان انقلاب اسلامی

تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۱

با توجه به شرایط جهانی و جایگاه جمهوری اسلامی ایران، باید از بازی‌های رایانه‌ای برای انتقال گفتمان انقلاب اسلامی استفاده کرد.

به گزارش گرداب، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران به گرایش روزافزون نوجوانان و جوانان به بازی‌های رایانه‌ای و تاثیر روانی این بازی‌ها بر نحوه شکل گیری فرهنگ نسل آینده ساز کشور اشاره کرد و حمایت از تولید بازی‌های بومی را وظیفه‌ای همگانی دانست.

"خسرو دانشجو" با بیان اینکه توجه به نقش بازی‌های رایانه‌يی و طراحی این بازیها در چارچوب فرهنگ کشور ضروری است، افزود: «بارها دیده شده یک بازی‌ رایانه‌ای ساده توانسته چه میزان تاثیر مخرب بر روان نوجوانان و جوانان بگذارد. به همین دلیل است که بايد نظارت بر نحوه طراحی این بازی‌ها بیش از گذشته شود.»

وی یادآور شد: «بازی‌های رایانه‌ای مانند تیغ دولبه‌ای است که اگر در جهت خوب و مثبت استفاده شوند به طور حتم بر شکل گیری صحیح رفتاری نوجوانان تاثیرگذار می شوند.»

به گفته عضو شورای شهر تهران، با در نظر گرفتن سرعت رشد بازی‌های رایانه‌ای، مسئولان حوزه فرهنگ باید در این عرصه فعالیت بیشتری انجام دهند به نحوی که همه نهادها و سازمانها باید به بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای تقویت فرهنگ ایرانی و اسلامی کمک کنند.»

دانشجو همچنین به برگزاری جشنواره و نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای اشاره کرد و این رویداد فرهنگی را جشنواره مهم در کشور دانست و گفت که جشنواره و نمایشگاه بازی‌های رایانه‌يی تهران موجب ترغیب انگیزه بازی سازان برای تولید هرچه بهتر بازی های بومی می شود.

وی نظارت بر عملکرد گیم نت را ضروری دانست و گفت: «اگر از گیم نت‌ها در جهت مثبت به منظور اشاعه فرهنگ اسلامی و ملی استفاده شود و بازی هایی در آنها انجام شود که همگی بار فرهنگی داشته باشند، بی شک سرمایه گذاری خوبی بر نسل جوان انجام می شود.»

بازی‌های رایانه‌ای ابزار مناسبی برای انتقال گفتمان انقلاب اسلامی است
مدیرعامل سابق مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، "محمد آفریده" گفت: «معتقدم به دلیل ویژگیهای بازی‌های رایانه‌ای ما در این عرصه باید بیشتر فعالیت کنیم و تولیدات بومی در این زمینه باید افزایش یابد. بسترهای مناسب برای حضور جوانان باید در عرصه بازی‌های رایانه‌ای فراهم شود و امکانات برای تولیدات ملی بازی‌های رایانه‌ای افزایش یابد.»

مدیرعامل سابق مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی یادآور شد: «تولید بازیهای بومی نیاز جامعه است و برگزاری نمایشگاه و جشنواره بازی‌های رایانه‌ای می تواند در میان جوانان علاقه مند به تولید بازی‌های رایانه‌ای رغبت ایجاد کند.»

آفریده تاکید کرد: «نیاز به برگزاری جشنواره بازی‌های رایانه‌ای از سالهای گذشته به شدت احساس می‌شد و شاید باید از همان سال‌های اول ورود به عرصه بازی‌های رایانه‌ای اقدام به برپایی این رویداد فرهنگی هنری می کردیم. معتقدم با توجه به شرایط جهانی و جایگاه جمهوری اسلامی ایران، باید از بازی‌های رایانه‌ای برای انتقال گفتمان انقلاب اسلامی استفاده کرد.»

مدیرعامل سابق مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی گفت: «نمایشگاه و جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران فرصت مناسبی برای اطلاع رسانی به مردم درباره تولید ملی است اما پیشتر اطلاع رسانی در این زمینه به معنای حقیقی وجود نداشته است.»

دومین نمایشگاه و جشنواره بین المللی بازی‌های رایانه‌ای تهران 6 تا 10 تیرماه در مصلای امام خمینی رحمت الله علیه برگزار می شود.

منبع: ایسنا