Gerdab.IR | گرداب

وبلاگ "اسلام ناب"؛

شمشیر سایبری داموکلس بالای سر آمریکا

تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۱

میدان جدید جنگ که از سوی دشمنان بر روی ایران گشوده شده است، عرصه به شدت متزلزلی برای دشمنان ایران خواهد بود.

گرداب- بر طبق داستانی در نیمه‌ اول قرن چهارم پیش از میلاد مسیح، "داموکلس"، یکی از نورچشمی‌های "دینوسیوس اول" یا دوم، فرمانروای "سیراکوس "در حسرت رسیدن به تاج و تخت او بود.

دینوسیوس برای دادن درس عبرتی به او تصمیم می‌گیرد، از او پذیرایی ‌کند و از دامکلوس می‌خواهد روی تخت فرمان‌روایی جلوس کند. پیش از آن اما سپرده بود، شمشیر تیزی بر بالای تخت فرامانروایی بیاویزند؛ شمشیری که فقط با موی اسب از سقف آویزان بود و تکان می‌خورد. داموکلس، حیران و با عیشی منقص شده از دینوسیوس معنی شمشیر را می‌پرسد. پاسخ می‌شنود: «این شمشیر نماد دشمن و خطری دائمی است که به خاطر قدرت و ثروت در معرض همیشگی آن قرار دارم. ثروت و قدرت به هیچ وجه از جان من حفاظت نمی‌کند.»

حکایت عمليات خرابكارانه سايبري امروز آمريكا و ارژیم صهیونیستی بر ضد ایران نیز به این داستان بر می گردد.

اوباما از سال 2006 از يك "جنگ كثيف" بسيار مخفي که عليه ايران به راه افتاده باخبر مي شود. جنگي كه نه به كمك نيروها در صحنه كارزار، بلكه به كمك كامپيوترها و كلمات رمزي ويروس دار به راه افتاده بود. اين سلاح كه نام رمزش "بازيهاي المپيك" است، از دو سال پيش عليه برنامه هسته اي ايران به كار گرفته شد.

هدف بازيهاي المپيك از كار انداختن سانتريفيوژهاي بسيار حساس نطنز بود. از اين رو ويروسي كه به وسیله آمريكا و واحد ويژه جنگ الكترونيكي ارتش رژیم صهیونیستی زير نام ويروس به وجود آمد، به روي يك سانتريفيوژ مشابه ليبيايي در سال 2003 آزمايش شد. سپس از راه يك يو اس بي به دستگاههاي الكترونيكي اين مركز انتقال داده شد و در سال 2010 به مغزهاي الكترونيكي آن آسيب وارد آورد. از سوي ديگر كنترل اين ويروس (استاكس نت) از دست سازندگانش نيز بيرون رفت و تابستان بعد در چهار گوشه جهان "باگ" به وجود آورد.

همچنین ویروس فلیم نیز آخرین نمونه از ویروس هایی بود که به وسیله کارشناسان امنیت کامپیوتر کشف شد که با عملیات پیچیده تری سعی بر جمع آوری اطلاعات و ضربه زدن به زیرساخت های علمی و صنعتی ایران بود.

اما این حملات ويروس هایی نظير استاكس نت و فليم همچون شمشیر داموکلسی است که بر سر تاسيسات حياتي آمريكا قرار دارد، چرا كه احتمالا از سوی دشمنان آمريكا شناسايي شده است و این حملات سايبري به شكلي بي سابقه در تاريخ آمريكا، باعث نگراني "باراك اوباما" شده است. او از اين هراس دارد كه هكرها، تروريست ها و ديگر كشورها از آن بهره ببرند و اقدامات مشابهي را عليه سيستم هاي سايبري و رايانه اي آمريكا توجيه كنند. بی شک درز اطلاعاتي از اين دست نهايتا به نفع آمريكا نیست و به ضرر اين كشور تمام خواهد شد.

کارشناسان معروفی نظیر "يوگني كسپراسكي" رئيس شركت معروف امنيتي "كسپراسكي لب" نیز ضمن سخناني در تل آويو، نسبت به كمانه كردن اين خرابكاري های سايبري عليه طراحان آن هشدار داده اند.

وي مي گويد: «اين يك تروريسم سايبري است و نه جنگ سايبري و من متاسفم از اينكه بگويم اين تازه آغاز بازي است. اكنون تمام سيستم هاي صنعتي يا حمل و نقل و هوايي در جهان مي توانند هدف حمله قرار گيرند. اكنون بايد مايكروسافت، لينوكس و يونيكس را فراموش كرد و به سيستم هاي عامل امن تر انديشيد. بايد به اقدام جهاني عليه تروريسم سايبر انديشيد. ويروس هايي چون فليم و استاكس نت مي توانند به سرعت به وسیله متخصصان كشورهاي هدف يا هكرها به كار گرفته شوند.

وب سايت آمريكايي "آتلانتيك" نیز به تازگي در تحليلي كه اختصاص به جنگ سايبري دارد، تصريح كرد: «نقطه ضعف اين راهبرد اين است كه بسياري از كشورها از قدرت لازم براي راه انداختن جنگ سايبري برخوردار هستند.»

به اذعان کارشناسان رایانه­ ای مؤسسه "ديفنس تک" (Defense Tech) از مؤسسات نظامي و امنيتي ايالات متحده آمريکا با توجه به آمار دريافتي از سازمان اطلاعات آمريکا (CIA)، ايران را جزء 5 کشور داراي قوي ترين نيروي سايبري معرفي کرده است.

این برآورد نشان می دهد که این میدان جدید جنگ که از سوی دشمنان بر روی ایران گشوده شده است عرصه به شدت متزلزلی برای دشمنان ایران خواهد بود و مثل سایر عرصه ها شاید شروع این نبرد نامتقارن به دست آنان باشد اما قطعا پایان آن به دست متخصصان مجاهد و جان بر کف ایرانی با ضرباتی کوبنده خواهد بود.

اسلام ناب