Gerdab.IR | گرداب

گرداب/ ناپدید‌شدن بیش از 900،000 کاربر بریتانیایی از فیس‌بوک + آمار

تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۱

به نظر می‌رسد بیش از 900،000 بازدید‌کننده فیس‌بوک در ماه دسامبر 2012 در بریتانیا یا ناپدید شده‌اند و یا از این شبکه به اصطلاح اجتماعی فیس‌بوک دست کشیده‌اند.

ناپدید‌شدن 900،000 کاربر بریتانیایی از فیس‌بوکبه گزارش گرداب، به نظر می‌رسد بیش از 900،000 بازدید‌کننده فیس‌بوک در ماه دسامبر 2012 در بریتانیا یا ناپدید شده‌اند و یا از این شبکه به اصطلاح اجتماعی فیس‌بوک دست کشیده‌اند.

بریتانیا نسبت به بقیه کشورها شاهد بیشترین درصد افت در کاربران استفاده‌کننده فیس‌بوک را در ماه دسامبر داشته البته جالب است که این کاهش بازدیدکننده فقط مختص بریتانیا نیست بلکه ایالات متحده آمریکا نیز شاهد افت بیش از یک میلیون کاربر است.

کارشناسان براین باورند که سیاست‌های غلط فیس‌بوک در قبال نقض حریم خصوصی موجب شده تا کاربران اعتماد خودشان را نسبت به شبکه‌های اجتماعی از دست بدهند -‌البته مسئولان این شبکه چنین نظری را رد کرده‌اند- و فیس‌بوک شاهد چنین کاهشی در تعداد کاربرانش است.

کاهش قابل توجه کاربران فیس‌بوک در آمریکا و بریتانیا

کاهش قابل توجه کاربران فیس‌بوک در آمریکا و بریتانیا
آمار بازدیدکنندگان فیس‌بوک در ماه دسامبر 2012

جالب توجه است که مسئولان فیس‌بوک چنین آماری را رد کرده‌اند و گفته‌اند که این آمار، آمار درستی از تعداد کاربران فیس‌بوک نیست بلکه این آمار بر اساس داده‌های استخراج شده از ابزارهای تبلیغاتی آن‌ها است.

مسئولان فیس‌بوک اذعان داشته‌اند که ما به هر وسیله‌ای شده می‌خواهیم کاربران‌مان را راضی نگاه داریم و سیاست‌های اتخاذ‌شده در قبال حریم خصوصی به هیچ وجه کاربران ما را ناراحت نکرده است.

البته در جواب مسئولان فیس‌بوک باید گفت که کاربران چطور باید ناراحتی خود را اعلام کنند؟!! یعنی هجمه اعتراضات کاربران در ماه‌های گذشته برای این اقدام فیس‌بوک، نشانه‌ی نارحتی آن‌ها نیست؟