Gerdab.IR | گرداب

محققان ژاپنی برای با‌لا‌بردن امنیت‌ حریم‌خصوصی ابداع کرده‌اند؛

گرداب/ عینک خنثی‌کننده سیستم‌های‌ جاسوسی تشخیص‌چهره + عکس

تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۱

محققان ژاپنی تکنولوژیی را ابداع کرده‌اند که قادر به خنثی‌سازی سیستم تشخیص‌چهره و سیستم "برچسب گذاری روی عکس" شبکه‌های اجتماعی است.

عینک خنثی‌کننده سیستم‌های‌ جاسوسی تشخیص‌چهرهبه‌ گزارش گرداب‌، محققان ژاپنی موفق به ساخت عینک خنثی‌کننده سیستم تشخیص چهره شدند.

"Isao Echizen" دانشیار موسسه ملی ژاپن (NII) و دکتر "Seiichi Gohshi" استاد دانشگاه "Kogakuin" تکنولوژیی را ابداع کرده‌اند که قادر به خنثی‌سازی سیستم تشخیص‌چهره و سیستم "برچسب گذاری روی عکس" شبکه‌های اجتماعی است.

با توجه به این‌که سیستم تشخیص چهره به سرعت در حال رشد و پیشرفت است و روز‌به‌روز به‌کارگیری این سیستم در وسایل، تجهیزات و مکان‌های مختلف همچون هواپیماهای جاسوسی، مانکن‌ها در فروشگاه‌های لباس و فروشگاه‌های زنجیره‌ای، گذرگاه‌های مرزی، لپ‌تاپ، گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و حتی تلویزیون‌های هوشمند افزایش چشمگیری داشته است و ابداع این تکنولوژی می‌تواند سیستم جاسوسی غرب را با مشکل مواجه کند.

محققان ژاپنی این تکنولوژی را به این علت ابداع کرده‌اند تا بتوانند امنیت حریم خصوصی افراد را بالا برده و افراد در زندگی روزمره از عکس‌های گرفته شده توسط دوربین‌های جاسوسی در کشورهای غربی مدعی آزادی در امان بمانند.

امروزه تکنولوژی سیستم تشخیص چهره در شبکه‌های اجتماعی نمود بیشتری یافته است به‌طوری که با این سیستم به‌راحتی می‌توان اطلاعات زمانی و مکانی فرد هدف را بدست آورد و بدون اجازه وی، فعالیت‌های روزمره‌اش را رصد کرد.

عینک خنثی‌کننده سیستم‌های‌ جاسوسی تشخیص‌چهره
برای مشاهده عکس در ابعاد اصلی روی آن کلیک کنید

این محققان با بکارگیری از یک منبع نور نزدیک به مادون قرمز در این عینک، موفق شده‌اند دوربین‌های تشخیص چهره را (بدون تاثیر بر دید فردی که از این عینک استفاده می‌کند) مختل کنند.