Gerdab.IR | گرداب

استاد حوزه و دانشگاه:

شیعه در فضای مجازی بسیار کم‌کار است

تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۳

یک استاد حوزه و دانشگاه و فعال اجتماعی گفت: به صراحت می‌گویم که دنیای شیعه در فضای مجازی بسیار کم کار است.

به گزارش گرداب و به نقل از فارس، حجت‌الاسلام احمد رزمجو در همایش بررسی نقش فضای مجازی بر زندگی اجتماعی در دیلم اظهار داشت: چرا ما باید همیشه با پدیده‌های نو، بدبینانه برخورد کنیم، می‌توانیم با آگاهی‌بخشی و سالم‌سازی با آنها برخورد کنیم، ما نمی‌توانیم در کشور را ببندیم، باید مدیریت کنیم.

وی افزود: تا انسان خود را نشناسد خدا را نمی‌شناسد، خداوند با وجود تمام خلقت آسمان‌ها و زمین و با همه عظمتشان در این موارد به خود تبارک‌الله نگفت، اما وقتی که انسان را خلق کرد، می‌فرماید «فتبارک الله احسن الخالقین» و این عظمت و پیچیدگی انسان را نشان می‌دهد.

رزمجو در ادامه ضمن تاکید بر به فساد کشیده شدن دنیا توسط انسان تصریح کرد: علت فساد انسان در زمین به خاطر این است که پیام قرآن را نگرفته و از آن دور شده است.

این خطیب برجسته با بیان اینکه در این میان فضای مجازی(اینترنت) نقشی تاثیرگذار در زندگی مردم پیدا کرده است، اظهار داشت: بسیاری از چهره‌های فرهیخته ما از دل غرب بیرون آمده‌اند، ما امثال شهید چمران را داریم که در قلب فساد زمین یعنی آمریکا توانستند سالم بمانند و این اهمیت خودسازی را می‌رساند، متاسفانه اکنون ایمانی که در جامعه وجود دارد، با یک حرکت کوچک می‌ریزد، این چه ایمانی است جسم و روح انسان ضعیف و مریض می‌شود، پس انسان باید برای سلامت روحش به خود توجه کند.

وی با اشاره به سوءاستفاده ابزاری از قرآن خاطرنشان کرد: آیا باید به خاطر این سوءاستفاده‌ها قرآن را کنار بگذاریم یا آگاهی‌بخشی کنیم؟ به صراحت می‌گویم که دنیای شیعه در فضای مجازی بسیار کم کار است، اما داعش امروز را ببینید در فضای مجازی چه حرکتی ایجاد کرده است.

رزمجو افزود: اگر بخواهیم از نگاه تهدید به فضای مجازی نگاه کنیم، بازنده اصلی عرصه جنگ نرم خواهیم بود ضمن اینکه برخی فرصت‌های پیش روی این پدیده تحول در ارتباطات، صرفه‌جویی در وقت و هزینه، ایجاد فرصت شغلی است.

وی در خصوص برخی آسیب‌های این پدیده نیز تصریح کرد: ورود به فضای مجازی باید با آگاهی باشد، وگرنه با موج غربی این جریان خواهیم رفت، اگر بدون آگاهی وارد شویم موجب گسست روابط اجتماعی، برخی آسیب‌های جسمی، اختلالات رفتاری مثل انزوا، دسترسی بدون سانسور به تمامی کلیپ‌ها و عکس‌های مستهجن خواهد شد.

رزمجو در پایان ضمن قرار دادن استان بوشهر جزو استان‌های آلوده در استفاده از فضای مجازی گفت: اگر «من» نخواهم هیچ تغییری اتفاق نمی‎افتد.