Gerdab.IR | گرداب

عضو کمیسیون قضایی مجلس:

پالایش در شبکه‌های اجتماعی در حال انجام است

تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۳

عضو کمیسیون قضایی مجلس با تأکید بر اینکه ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی با سایر کشورها متفاوت است، گفت: با توجه به این امر فیلترینگ برخی شبکه‌ها ضروری به نظر می‌رسد.

به گزارش گرداب، محمدعلی اسفنانی در گفت‌وگو با فارس در خصوص محتوای غیراخلاقی برخی از شبکه‌های اجتماعی و شیوه برخورد با آن‌ها اظهار داشت: پالایش در شبکه‌های اجتماعی و نرم‌افزارهای تلفن همراه در حال انجام است و اگر کسی اقدامی را انجام دهد که مصداق مجرمانه داشته باشد قطعاً رصد خواهد شد.

اسفنانی با تأکید بر فیلترینگ برخی از شبکه‌های اجتماعی اظهار داشت: ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی با سایر کشورها متفاوت است و با توجه به این امر فیلترینگ برخی شبکه‌ها ضروری به نظر می‌رسد، ضمن اینکه بحث فیلترینگ تنها مختص ایران نیست و سایر کشورها هم اقدام به فیلتر می‌کنند اما سطح و نحوه پالایش ‌آن‌ها متفاوت است.

عضو کمیسیون قضایی مجلس با اشاره به نقش دستگاه‌های فرهنگی در فرهنگ‌سازی استفاده از فناوری‌های نوین گفت: در حال حاضر شورای عالی فضای مجازی و کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه بار اصلی کنترل و پالایش شبکه‌های اجتماعی را بر دوش دارند.

وی افزود: البته ما در بحث کنترل فضای مجازی هنوز به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم که بتوانیم با قاطعیت بگوییم در این عرصه هیچ مشکلی نداریم.