Gerdab.IR | گرداب

پهپادهایی با توانایی هک کردن

تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۴

محققان پهپادی را تولید کرده‌اند که با استفاده از آن می‌شود شبکه‌ها و رایانه‌های مراکز حساس را هک کرد.

به گزارش گرداب از سایبربان شاید باور عمومی بر این باشد که پهپادها، تنها برای مصارف نظامی و انجام فعالیت‌های جاسوسی کاربرد دارند؛ اما محققان پهپادی را تولید کرده‌اند که قابلیت‌های هکری بسیاری دارد.
 
 اگر این پهپاد در محدوده‌ی شبکه‌ی هدف قرار بگیرد به‌راحتی می‌تواند به آن شبکه نفوذ کند، اطلاعات حساس آن را جمع‌آوری کند و یا فعالیت‌های تخریبی بر روی شبکه انجام دهد. حتی اگر شبکه، درون یک ساختمان کاملاً دربسته و مسدود باشد و یا در آسمان‌خراش‌های با ارتفاع بلند قرار داشته باشد، این پهپاد با نزدیک شدن به محدوده‌ی شبکه می‌تواند به آن نفوذ کند. این پهپاد می‌تواند به‌راحتی در پشت ساختمان‌ها فرود بیاید.
 
دیوید جوردن (David Jordan)، متخصص امور رباتیکِ شرکتِ آمریکایی Aerial Assault در اجلاس هکری DefCon، این پهپاد که تولید شرکت Aerial Assault را معرفی کرد.
 
در حین معرفی این پهپاد، دیوید جوردن گفت که این مقدار از توانایی هرگز سابقه نداشته است و این پهپاد از نرم‌افزارهای خاصی برای تست نفوذپذیری و نفوذ به شبکه‌ی قربانی استفاده می‌کند.
 
پهپاد موردنظر به دنبال شبکه‌های رایانه‌ای می‌گردد و بعد از مستقر شدن در نزدیکی شبکه‌ی هدف، هکرها شروع به انجام تست نفوذپذیری و یافتن آسیب‌پذیری‌های شبکه برای نفوذ و ضربه زدن به آن می‌کنند.
 
همچنین این پهپاد اطلاعات دقیق مکان جغرافیایی و دیگر اطلاعات شبکه را جمع‌آوری کرده و برای هکر ارسال می‌کند. قیمت این پهپاد 2500 دلار است.
 
در اجلاس DefCon، توانایی‌های این پهپاد، هکرها را متعجب کرد. به گفته جوردن، این پهپاد توانایی این را دارد تا از موانع دفاعی فیزیکی نیز عبور کند و یا حتی آنها را از کار بی‌اندازد.