Gerdab.IR | گرداب

شهر ICT ایران ایجاد می‌شود

تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۴

مدیر عامل شرکت خدمات هوایی پیام درباره اهداف توسعه این شرکت گفت: در برنامه پنج ساله ششم ایجاد شهر ICT به عنوان قطب اول منطقه دیده شده است.

به گزارش گرداب از تسنیم، محمد علی مختاری با اشاره به برنامه پنج ساله ششم از ایجاد شهر ICT خبر داد و گفت: با این برنامه، منطقه ویژه پیام به جایگاه مناسب اقتصادی، علمی و فناوری در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات خواهد رسید.
 
وی چشم‌انداز شرکت را به عنوان مرکزی فعال و تاثیرگذار در ارتباطات و فناوری اطلاعات دانست و افزود: توسعه اقتصادی با استفاده از قوانین منطقه ویژه و کاربردی کردن اراضی و خدمات فرودگاهی در اولویت قرار دارد.
 
او با اشاره به مطالعات مقدماتی طرح شناخت، تهیه و تنظیم شرح خدمات شرکت و آماده‌سازی و ایجاد زیرساخت‌های منطقه ویژه در 96 هکتار، اظهار داشت: با افزایش ظرفیت فرودگاهی به 38 هکتار در رمپ تاکسیوی، آشیانه‌ها و احداث و تجهیز سالن ترانزیت فرودگاه و ساختمان پنجره واحد گمرکی و استقرار سازمان الکترونیکی شرکت، گام‌های خوبی برای توسعه برداشته شده که زمینه فعالیت بنگاه‌های اقتصادی بخش عمومی غیردولتی، خصوصی و تعاونی را فراهم آورده است.
 
مدیر عامل شرکت خدمات هوایی پیام با تاکید بر اینکه این شرکت در بعد ملی به عنوان یکی از مناطق و فرودگاه‌های فعال به ویژه در حوزه حمل بار و توسعه اقتصادی مطرح  است، خاطر نشان ساخت: در سال 92 بعد از فرودگاه مهرآباد، مقام دوم را با بیش از 57 هزار پرواز در نشست و برخاست هواپیما در بین 61 فرودگاه کشور کسب کرده و در بعد منطقه‌ای و استانی هم با استقرار گمرکات استان البرز و فعالیت صادرات و واردات به عنوان قطب اقتصادی به شمار می‌رود.