Gerdab.IR | گرداب

مرجع آمریکایی نظارت بر نفوذ سایبری

تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۴

کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC)، صلاحیت نظارت بر نفوذهای سایبری به داده‌های مشتریان را از دادگاه استیناف آمریکا دریافت کرد.

به گزارش گرداب سایبربان؛ یکی از دادگاه‌های استیناف آمریکا اخیراً به صلاحیت کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) برای نظارت بر نفوذ به داده‌ها رأی داد. این رأی باعث نگرانی برخی شرکت‌های صنعتی در آمریکا شده است. آن‌ها از این جهت نگران هستند که ممکن است این نظارت منجر به کنترل بیش از حد در این زمینه شود.

 کمیسیون مذکور تابه‌حال بیش از 50 دادخواست در مورد اهمال شرکت‌ها در امنیت سایبر به دادگاه‌ها تقدیم کرده است. همچنین این رأی اعتراضاتی را نیز در میان مشاغل آمریکا بوجود آورد. آن‌ها معتقدند که کمیسیون تجارت فدرال برای مجازات شرکت‌هایی که در امنیت سایبر تقصیر کرده‌اند، به‌درستی عمل نکرده است. عده‌ای نیز بر این باور هستند که این صلاحیت منجر به آزادی کمیسیون برای سخت‌گیری در امنیت سایبر شرکت‌ها می‌شود.

شایان توجه است که این کمیسیون به برخی از مشکلات امنیتی شرکت‌ها مثل مناسب نبودن دیواره‌ی آتش و بروز نبودن نرم‌افزارهای امنیتی سایبر آن‌ها اعتراض کرده است. برخی گزارش‌ها حاکی از آن است در صورت شکایت این کمیسیون علیه این شرکت‌ها، مجازات سنگینی برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.

در مورد FTC باید خاطرنشان ساخت که مأموریت اصلی آن، حفاظت از مشتریان است. با توجه به افزایش جرائم سایبری در حوزه‌ی مالی و سرقت از حساب‌های بانکی، کشور آمریکا سعی کرد با صالح شناختن این کمیسیون برای نظارت بر نفوذ سایبری به داده‌های مشتریان، این کمیسیون را در ایفای وظایف خود یاری دهد.